Încă un hotel la Cluj. Investiția e de 13 milioane de euro, iar proiectul vizează clienții tineri care vin în oraș

Încă un hotel la Cluj. Investiția e de 13 milioane de euro, iar proiectul vizează clienții tineri care vin în oraș
| Foto: Facebook - Hotel PRIVO

Proprietarul hotelului Privo din Târgu Mureș vrea să intre pe piața din Cluj. Terenul a fost deja achiziționat, iar investiția de 13 milioane de euro se află în faza de proiectare.

Adina Plopeanu, proprietarul hotelului de patru stele Privo din Târgu- Mureş, vrea să deschidă un hotel Privo și la Cluj-Napoca. Ea susține că momentan pandemia a oprit palnurile pentru moment, iar acum sunt la faza de proiectare a hotelului.

Investiția în noul hotel din Cluj-Napoca se ridică la 13 milioane de euro. Acesta se va adresa în principal unui public tânăr.

„Am achiziţionat terenul, dar acum suntem în proces de proiectare şi de căutare a unui finanţator. Este greu de spus când va fi gata, dar la finalul anului vom avea mai multe informaţii. Vom merge cu acelaşi brand, dar ideea e să fie un hotel mai mult dedicat tineretului“, spune Adina Plopeanu, proprietarul hotelului Privo pentru ZF.

Pandemia a afectat și Privo

Privo a avut anul trecut un grad de ocupare de 60%, dar restricțiile și lipsa turiștilor străini și-a spus cuvântul în ceea ce privește încasările. Totuși, cererea turiștilor români a compensat scăderile de pe celelalte segmente.

„După diminuarea efectelor pan­de­miei, oamenii vor dori să călătorească în afara ţării, nu ne putem gândi că noi, cei din România, o să rămânem în top, dar sunt convinsă că lumea va dori să descopere în con­tinuare turismul românesc, sper să ră­mânem la acelaşi grad de ocupare“, explică proprietara hotelului din Târgu-Mureş.

Complexul este format dintr-un hotel cu design modern şi o vilă în stil art nouveau cu o istorie de peste un secol. Privo are în total 46 camere şi apartamente, 40 de camere fiind amplasate în cadrul hotelului, iar restul de şase în vila Csonka, care este o clădire art nouveau şi monument istoric. Hotelul are 35 camere de 4 stele, pre­cum şi trei unităţi exclusive de 5 stele, ală­turi de două apartamente de 5 stele. Cele trei camere şi trei apartamente din Vila Csonka sunt clasificate la 4 stele. Acestora li se adaugă restaurantul de fine dining.

Antreprenoarea mai spune că în primii ani de funcţionare ai hotelului a primit diverse oferte pentru vânzarea Privo, însă ea nu are de gând să accepte o astfel de propunere. De asemenea, au existat solicitări şi pentru a trece unitatea de cazare sub un brand internaţional. „Eu am vrut să promovez Privo ca un brand şi am ales să rămânem aşa. Poate doar dacă aş lua-o iar de la început, aş accepta să închei o colaborare cu un lanţ hotelier, în primii ani de funcţionare ar fi mai uşor“, explică ea.

Spiritul antreprenorial vine din familie

Adina Plopeanu a absolvit Facultatea de Business şi Facultatea de Turism din Cluj-Napoca, după care a fost coordonator de proiect la restaurarea Hotelului Germisara din Geoagiu-Băi. Apoi a urmat proiectul Privo. Adina Plopeanu este fiica lui Emil Morariu, acţionar al companiei Bere Mureş până la tranzacţia din 2008 cu Heineken în urma căreia a încasat 35 mil. euro pentru 25% din acţiunile producătorului de bere. El era acţionar alături de alţi patru antreprenori. La acea vreme a mai făcut obiectul tranzacţiei dintre compania mureşeană şi Heineken şi hotelul de patru stele Germisara din staţiunea Geoagiu-Băi, judeţul Hunedoara, cumpărat de Bere Mureş de la AVAS pentru 600.000 de euro în 2004. Ulterior acesta şi-a schimbat iar acţionariatul.

Adina Plopeanu mai deține alături de soțul său și compania de construcţii Construct Mapcom, o clădire de birouri și o hală.

Comenteaza