Idei a la Cluj: Co-Live a Little, start-up-ul care reinterpretează coliva într-un suvenir autentic și plin de umor
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 10:00
- Economie
- Ascultă știrea

Co-Live a Little, start-up-ul care reinterpretează coliva într-un suvenir autentic și plin de umor, a fost desemnat una dintre cele patru echipe câștigătoare ale programului de incubare FIX Cluj, parte din Fondul de Inovare și Experiment Cluj, dedicat susținerii inițiativelor antreprenoriale ale tinerilor clujeni. Dintr-un total de 30 de echipe înscrise, 10 au ajuns în finală, iar 4 au fost desemnate câștigătoare. Co-Live a Little s-a remarcat prin inovație, coerență și mesaj cultural.
Creat de patru tinere din Cluj-Napoca, Anda Porumbăcean, Ioana Porumbăcean, Alexandra Sălăjan și Andreea Păun specializate în design grafic, Co-Live a Little propune o reinterpretare jucăușă și contemporană a tradițiilor românești, transformând desertul emblematic într-un kit DIY inovator, perfect atât pentru români, cât și pentru turiști. Conceptul aduce coliva într-o nouă lumină: un desert sănătos și gustos, asociat cu sărbătorirea vieții, nu a momentelor solemne.
Parcursul educațional în programul de incubație FIX Cluj a reprezentat pentru echipa Co-Live a Little un catalizator esențial. Accesul la mentorat, feedback de specialitate, resurse educaționale și sprijin logistic a contribuit major la rafinarea ideii și la transformarea ei într-un produs viabil.
Alexandra Sălăjan, cofondator Co-Live a Little: „Deși finala a fost o reușită importantă pentru noi, adevăratul premiu a fost sprijinul constant, expertiza mentorilor și comunitatea în care am putut să ne dezvoltăm cu încredere. Împreună cu colegele mele, îndrăznim să ducem tradițiile românești mai departe, într-un mod relevant pentru noua generație.”
Co-Live a Little a luat naștere și s-a dezvoltat într-un ecosistem viu, unde provocările au fost transformate în oportunități de creștere.
Smaranda Ignat - Innovation Coach și Mentorul echipei în programul de incubare FIX Cluj: ”Această generație este tot atât de harnică, inteligentă și talentată, precum toate generațiile anterioare. Ce îi face însă deosebiți și îi motivează pe acești tineri este bunătatea, grija față de ceilalți și față de planetă, nevoia de a crea produse și o lume mai bună! Promisiunea acestei generații este că mâine merită să te trezești într-o realitate mai bună (și mai delicioasă)! ”
În spatele umorului și al conceptului inovator, Co-Live a Little poartă și un mesaj social puternic: dorința de a demistifica tradițiile asociate morții și de a aduce în prim-plan o abordare mai blândă, optimistă și conectată la prezent asupra identității culturale românești.
Ioana Porumbăcean, cofondator Co-Live a Little: „Prin reinterpretarea colivei, vrem să arătăm că tradițiile noastre nu sunt doar despre solemnitate și nostalgie, ci și despre bucurie, comunitate și sărbătorirea vieții. Credem că generațiile tinere pot găsi în cultura noastră rădăcini vii, pline de culoare și sens, atunci când li se oferă șansa să le descopere într-o formă contemporană și accesibilă.”
Perspectivele pentru Co-Live a Little sunt ambițioase: echipa își propune să își consolideze prezența pe piața locală clujeană și, treptat, să extindă distribuția la nivel național, atât în mediul online, cât și în rețelele de retail fizic, prin parteneriate strategice cu librării, magazine și puncte turistice-cheie, poate chiar și festivaluri!
Într-o piață a suvenirurilor în care autenticitatea și experiența personalizată sunt din ce în ce mai apreciate, Co-Live a Little aduce un suflu nou – transformând o tradiție veche într-un produs modern, delicios și plin de personalitate, oferind alternative sustenabile, cu adevărat unice din perspectivă identitară, pentru a încapsula o experiență reală românească - fie pentru turiștii care ne-au vizitat țara, fie pentru românii plecați, nostalgici după tradițiile și gusturile lăsate în urmă acasă.
Kit-ul Co-Live a Little este disponibil online pe www.colivealittle.com, iar echipa pregătește deja noi arome și combinații surpriză. Stay tuned!