Hub-ul regional Fan Courier de la Cluj, amânat pe 2022. Au mai cumpărat teren
- Scris de Ziua de Cluj
- 27 Apr 2021, 11:55
- Economie
- Ascultă știrea
Operatorul de curierat estimează că își va deschide abia la finele anului viitor centrul său regional de la Cluj-Napoca, pe 45.000 mp, programat inițial în 2021. Proiectul a fost mărit, între timp, printr-o nouă achiziție de teren.
Fan Courier are în derulare investiţii de 30 de milioane de euro, în contextul în care proiectul principal constă în construirea celui de-al treilea mare hub logistic al companiei, pe un teren de 45.000 mp din Cluj, a explicat Neculai Mihai, cofondator al FAN Courier, în emisiunea Investiţi în România!
„Am început proiectarea acum câţiva ani, iar între timp am reuşit să mai achiziţionăm teren şi am reproiectat. Acum avem acolo o suprafaţă de 45.000 mp şi vom construi un depozit specific Fan. Avem un şantier deci la Cluj, acolo va fi o investiţie în jur de 11 milioane de euro şi va mai fi încă o investiţie de 11 milioane de euro într-o bandă de sortat şi decartat coletele. Sperăm ca investiţia de la Cluj să fie gata anul viitor în septembrie“.
Planurile de investiţii se ridică în total la 30 de milioane de euro, într-un buget multianual şi mai cuprinde proiecte de investiţii în Cluj şi în Bucureşti. „Mai avem în Bucureşti un şantier deschis pentru o parcare, de 10.000 mp, se lucrează acum, mai avem în plan o extindere în Cluj, unde aşteptăm autorizaţia de construire, şi în Bucureşti o dezvoltare logistică pe care vrem să o facem în viitorul apropiat“.
Fan Courier a ajuns anul trecut la afaceri de 1 miliard de lei. Liderul pieței naționale de curierat a fost fondat în 1998 de antreprenorii Neculai Mihai, Adrian Mihai şi Felix Pătrăşcanu. Compania are 130 de agenţii în România. Scopul său este de a reuşi să acopere întreaga ţară cu un timp de expediţie de 24 de ore.
Afacerile sale s-au majorat cu 27% în 2020, an dificil în contextul în care începutul pandemiei a fost marcat de teamă şi incertitudine, din partea clienților și a businessului. Investiţiile s-au ridicat la 15 milioane de euro. În contextul cererii crescute de anul trecut, Fan Courier a mai angajat 600 de persoane, pentru a gestiona corespunzător întreg lanţul unei expediţii, de la ridicare, depozitare, sortare pe agenţii şi până la curierat.
Aceasta îşi finanţează dezvoltarea şi investiţiile printr-un mix de capitaluri proprii şi finanţare bancară, un mix dominat de autofinanţare. Mihai a achiziţionat şi o participaţie minoritară în platforma Pony Car Sharing. Echipa este formată din 7.600 de oameni, dintre care 3.400 sunt angajaţi, iar restul, colaboratori în toată ţara. 3.500 sunt curieri. Fan Courier va mai angaja câteva sute de persoane în 2021.