Hotelul din pădure a ieşit din lanţul Golden Tulip
- Scris de Kristina Restea
- 27 Ian 2013, 20:55
- Economie
- Ascultă știrea

Hotelierii cu activitate de câţiva ani la Cluj preferă să renunţe la afilierea internaţională, în vreme ce noul Akantus tocmai şi-a pus la început de an titulatura Ramada pe firmament, iar primul Hampton by Hilton din oraş se pregăteşte de inaugurare.
Tulip Inn din Făget s-a transformat recent în Sunny Hill: proprietarii au decis să renunţe la contractul de afiliere prin care unitatea funcţiona sub umbrela grupului internaţional Golden Tulip, care deţine în portofoliu şi brandul Tulip Inn. „Am ieşit din reţea de trei luni. Contractul cu ei viza o perioadă de cinci ani, care s-a încheiat, şi nu l-am reînnoit. Am decis să încercăm şi varianta fără reţea, să vedem cum ne descurcăm. A fost o perioadă bună pentru noi, cât am lucrat cu cei de la Golden Tulip, pot să spun că am colaborat foarte bine", a precizat Eugen Tuşa, administratorul hotelului.
În ceea ce priveşte impactul pe care ieşirea din reţeaua internaţională îl va avea asupra veniturilor şi numărului de clienţi, primele concluzii vor fi stabilite pe parcursul anului 2013, estimează conducerea unităţii. „Efectele le vom vedea abia peste câteva luni, când o să ne putem da seama dacă activitatea merge mai bine sau mai rău. Perioada de început de an, ianuarie-februarie, este una slabă pe piaţa hotelieră, cifrele de acum nu sunt cele mai relevante. Anul trecut am avut un grad mediu de ocupare de 56% şi sperăm ca şi anul acesta să fim tot pe-acolo", a completat Tuşa.
Hotel Sunny Hill, cotat la 4* funcţionează în zona Făget, dispune de 50 de camere şi de cinci săli de conferinţe, cu o suprafaţă de până la 170 mp, restaurant şi club. Acesta a fost prezentat oficial sub brandul Tulip Inn la începutul anului 2007. În Cluj au fost deschise până în prezent două unităţi afiliate Golden Tulip: Tulip Inn Sunny Hill în Făget şi Golden Tulip Ana Dome (4*) în Zorilor. Lanţul Golden Tulip operează prin brandurile Tulip Inn, Golden Tulip, Royal Tulip, cu peste 200 de hoteluri în 40 de ţări.
Anul trecut, un alt hotel din Cluj renunţa la reţeaua internaţională din care făcuse parte. Astfel, după opt ani de afiliere, Topaz (3*) a ieşit din reţeaua Best Western, după ce veniturile aduse de clienţii veniţi prin aceasta au ajuns să nu îşi mai justifice costurile. Primele luni de activitate fără Best Western în denumire au fost bune pentru proprietari, a declarat managerul hotelului.
"Nu mai e o apăsare financiară atât de mare, iar ca număr de clienţi nu am înregistrat mari minusuri. A fost un parteneriat bun, am avut multe de învăţat. Se învaţă mult de la un lanţ internaţional: există anumite proceduri, standarde. Noi mergem pe aceeaşi linie, respectând aceleaşi standarde. Mare procent din clienţi vin prin agenţii, iar agenţiile ne cunosc. Avantajul afilierii se simte la categoria de clienţi care vin pentru prima dată, care preferă să stea la un hotel de lanţ, fiindcă aici sunt nişte standarde asigurate oriunde în lume. Aşadar, îi pierdem pe acei clienţi care vin pentru prima dată într-un loc şi caută unităţi de lanţ. Cei care ne cunosc, care au mai stat aici vor reveni dacă păstrăm aceleaşi condiţii", a explicat anul trecut Sorin Rădoiu-Leş, managerul Topaz.
Din 2007 s-au deschis la Cluj cel puţin patru hoteluri de peste 50 de camere şi, chiar dacă gradul de ocupare nu a scăzut semnificativ, s-au redus tarifele cu 40-60%, în funcţie de camere, a menţionat managerul.
Unii pleacă, alţii vin
Pe de altă parte, în următoarele săptămâni pe piaţa locală intră grupul Hilton, cu un brand din segmentul economic: un Hampton, unitate de 109 camere (3*) dezvoltată de compania Roquebrook (fostă Rembrook) pe "scheletul" fostului proiect Akros, pe Bd. 21 Decembrie 1989. De asemenea, la începutul anului, hotelul Akantus (4*) de pe Calea Turzii şi-a asociat oficial numele brandului Ramada.