Grupul Banca Transilvania, profit de 1,5 miliarde

Grupul Banca Transilvania, profit de 1,5 miliarde

Profitul net consolidat al grupului financiar Banca Transilvania (BT) Cluj după primele trei trimestre ale anului este de 1,5 miliarde de lei, din care cel al băncii, de 1,3 miliarde, conform raportului acesteia trimis la bursă.

Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu 183 de milioane de lei la profitabilitatea grupului BT. Taxa pe activele BT, calculată la sfârşitul primului semestru din acest an şi achitată în 25 august, a fost de 90 de milioane de lei.

Până în 25 august 2020, aceasta va fi regularizată în funcție de suma rezultată din calcularea taxei la nivelul întregului an. Potrivit nivelului taxei preliminare pe active, calculată la data de referință 30 iunie 2019 şi luând în considerare un calcul proporțional, dacă BT ar înregistra efectul acestei taxe pentru perioada de nouă luni încheiată la 30 septembrie, profitul net la această dată ar ajunge la 1,32 de miliarde de lei, de la 1,38 de miliarde.

Rata expunerilor neperformante ale BT este de 4,49% la 30 septembrie. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante este de 96%. “Capitalul intern generat pe parcursul primelor trei trimestre ale acestui an oferă BT confortul de a putea să răspundă aşteptărilor acționarilor în ceea ce priveşte randamentul capitalului investit”, a transmis conducerea băncii. Solvabilitatea BT fără profitul anului 2019 este de 18%, iar cu profitul inclus aceasta, de 21%.

La începutul lunii octombrie 2019, grupul BT a anunțat intrarea pe piața pensiilor administrate privat, prin achiziționarea a 100% din Certinvest Pensii de către BT Asset Management și BT Investments. BT a înregistrat o creştere a creditării, cu 60.000 de împrumuturi acordate. Operațiunile prin bancă au crescut cu 31% în primele nouă luni ale anului față de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Banca s-a axat pe tehnologie şi automatizare, înregistrând în acest trimestru mai multe premiere în România, cum ar fi lansarea retragerilor de numerar cu telefonul de la bancomate sau posibilitatea, pentru antreprenori, de a deschide şi alimenta 100% online contul de capital social.

“Planul BT de a susține economia, antreprenorii şi populația şi la bine, şi la greu dă roade. Acest lucru se vede în magnetismul băncii pentru clienți, care ne-a adus un business în creştere susținută. În continuare ne concentrăm toate eforturile pe finanțarea României, pe experiența clienților, eficientizarea operațiunilor şi pe investițiile în tehnologie. Am avut un trimestru bun, cu creşteri pe creditare, tranzacții şi operațiuni”, a spus directorul general al BT, Omer Tetik.

BT a acordat 165.000 de împrumuturi companiilor şi persoanelor fizice în primele nouă luni ale anului. Activele grupului au ajuns la 86,4 miliarde lei la finalul trimestrului trei, creditele au crescut până la 40,3 miliarde, iar depozitele clienţilor au ajuns la 71,4 miliarde, din care 49,6 miliarde sunt economiile persoanelor fizice, iar 21,8 miliarde ale persoanelor juridice.

În cadrul grupului, BT Direct şi ERB Retail Services, instituții destinate acordării creditelor de consum, au fuzionat sub brandul BT Direct. Obiectivul companiei este să devină brandul de consumer finance preferat al românilor.

BT Capital Partners, divizia de investment banking şi piețe de capital a Grupului BT, a fost consultantul financiar pentru Grupul Eurolines şi Brise Group, în două tranzacții de importanță strategică pentru turismul şi agribusinessul românesc. Principalii concurenți ai BT din România sunt BCR și BRD.

Comenteaza