Firma sătească Raiko are succes la investitorii de pe bursă

Firma sătească Raiko are succes la investitorii de pe bursă

Raiko Transilvania, companie dintr-un sat din Cluj specializată în producția și distribuția de sisteme pentru acoperișuri, a închis cu succes și cea de-a doua sa rundă de finanțare de la Bursa de Valori București (BVB).

În timpul plasamentului privat, care a durat trei zile, între 13 și 17 februarie, compania a vândut 800.000 acțiuni noi, pentru 1,05 lei pe titlu, și a atras 840.000 lei. La oferta intermediată de Tradeville, cel mai mare broker de retail din România, au participat 20 de investitori individuali și instituționali.

Oferta de acțiuni a fost disponibilă exclusiv pentru clienții Tradeville. Capitalul atras în urma acestui plasament privat va fi direcționat către achiziționarea de materiale și bunuri pentru a crește capacitatea de producție și vânzare și pentru a răspunde cererii tot mai mare de produse Raiko pe piețele externe.

Aceasta a fost a doua operațiune a sa pe piața de capital. În iulie 2019 societatea a vândut 1 milion de acțiuni noi într-un plasament privat și a atras 1,05 milioane de lei de la 29 de investitori. Acțiunile companiei urmează să se listeze pe piața AeRO a BVB, iar conducerea își propune să finalizeze toate procedurile de admitere la tranzacționare până la sfârșitul primei jumătăți a anului.

Tradeville este intermediarul care va asista Raiko în toate procedurile aferente admiterii acțiunilor pe piața AeRO. Raiko este o companie românească înființată în 2014 la Căpușu Mare de Tomasz Kurcin, președintele consiliului de Administrație. După închiderea celui de-al doilea plasament privat, acesta și soția sa, Katarzyna, dețin 53%, în timp ce acțiunile puse la dispoziție pe BVB vor fi de 47%.

Compania produce trei linii de sisteme de jgheaburi și vrea să lanseze o nouă linie de produse cu 25 de ani de garanție, destinate în principal proiectelor de restaurare. Alte planuri pentru 2020 includ lansarea unei linii de produse ecologice, printre care un sistem care va permite reciclarea apei pluviale și va promova economisirea apei și introducerea de ambalaje biodegradabile cu scopul de a deveni o companie cu zero deșeuri.

Anul trecut, 75% din vânzări au fost realizate prin intermediari. 15% a provenit de la montatori, iar vânzarea directă către consumatorul final a contribuit cu 10%. Din trimestrul IV din 2019, Raiko și-a ajustat strategia de vânzări, concentrându-se pe piețele externe. În 2020, 60% din vânzări au fost generate de acestea.

La sfârșitul anului 2018, Raiko avea o cotă estimată de 3,1% pe piața de jgheaburi din România, cu o creștere de 0,5% față de 2017. Valoarea pieței de sisteme pluviale din țară era estimată la 40 de milioane de euro.

Principalii concurenți de pe piața clujeană în domeniul lucrări de învelitori, șarpante și terase la construcții erau Electro Vest (38,3%), Izoref Construcții (6,1%), Krawk (6,0%), Edelwand (2,2%), Kont Il Trading (2,2%), conform Termene.ro.

Comenteaza