Eșec la Ministerul Transporturilor: Contractul pentru 62 de trenuri de scurt parcurs, și pentru Huedin și Cluj-Napoca, va fi anulat

Eșec la Ministerul Transporturilor: Contractul pentru 62 de trenuri de scurt parcurs, și pentru Huedin și Cluj-Napoca, va fi anulat

Contractul de peste 3 miliarde de lei semnat în ianuarie 2024 cu producătorul PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs va fi anulat. 23 din cele 62 de rame electrice ar fi urmat să tranziteze orașe din Transilvania (printre care Huedin și Cluj) și Banat. 

Potrivit economedia.ro, Curtea de Apel București a admis, în 5 aprilie, contestația Alstom (Franța), la fel cum s-a întâmplat și la contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs.

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

 Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;

Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit. De asemenea, menționăm că potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022-11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziționate sunt puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat”, a transmis ARF.

Comenteaza