E.ON şi-a deschis centrul de servicii de la Cluj şi dă startul la angajări
- Scris de Luminita Silea
- 09 Ian 2013, 00:13
- Economie
- Ascultă știrea

Până la finalul anului compania E. ON intenţionează să ajungă la 200 de angajaţi în centrul care funcţionează în clădirea Amera Tower, de pe Calea Baciului nr. 2-4.
Centrul de servicii al grupului E.ON, devenit operaţional la finalul anului trecut, a fost inaugurat ieri. Noul centru de business a ajuns la 70 de angajaţi, a anunţat, ieri, conducerea companiei, înainte de a tăia panglica inaugurală. "Am ales Clujul pentru bazinul de potenţial angajaţi, abilităţile lingvistice ale celor de aici, datorită infrastructurii existente, dar şi pentru costuri", a explicat Frank Hajdinjak, directorul general al E.ON România. Acesta a adăugat că, până finalul anului, centrul va ajunge la 200 de angajaţi. Un avantaj la angajare îl constituie limbile străine. "Nu se caută doar absolvenţi de studii economice. Ne interesează şi alte studii. Limbile străine. Căutăm vorbitori de suedeză, germană, engleză, spaniolă, italiană, franceză, maghiară. Anunţurile pentru posturile disponibile vor fi postate pe site-urile speciale de recrutare", a afirmat Hajdinjak. Top managementul centrului de la Cluj este asigurat de un manager din România, unul din Germania şi unul din Ungaria. 40-50 de angajaţi vor fi transferaţi din zona de contabilitate a companiei, iar restul locurilor de muncă din centrul de la Cluj sunt nou create, a mai informat conducerea companiei.
Centrul de servicii business de la Cluj al E.ON urmează să aibă peste 500 de angajaţi până în 2015. Acesta va furniza servicii de contabilitate pentru toate companiile grupului german, va deservi activitatea E.ON din ţări ca Suedia, Spania sau Italia. Acesta funcţionează în clădirea Amera Tower, de pe Calea Baciului nr. 2-4, unde a preluat o suprafaţă de 2.000 mp. Imobilul a găzduit până anul trecut un centru similar al grupului ING, însă olandezii l-au închis după doar şase luni de existenţă, deşi planurile iniţiale vizau angajarea a 1.000 de oameni. Ministrul delegat pentru energie, Constantin Niţă, a apreciat că deschiderea centrului de la Cluj este un semn bun pentru piaţă şi a dat asigurări că grupul energetic intenţionează să şi stea. De asemenea, primarul Emil Boc a salutat faptul că E.ON a ales să creeze locuri de muncă la Cluj şi a menţionat că administraţia va colabora în continuare cu această companie, chiar dacă între cele două părţi este un fel de "dragoste cu năbădăi".
E.ON a anunţat încă de anul trecut că intenţionează să grupeze în unităţi comune serviciile similare ale grupului, pentru reducerea costurilor de operare. Aşa a rezultat centrul de servicii de la Cluj. Al doilea serviciu de acest gen, specializat în resurse umane, se va înfiinţa la Berlin şi va concentra 500 de salariaţi. Oraşul german este preferat pentru infrastructură.
Edgar Aschenbrenner, director general în cadrul E On care se ocupă de respectivele centre de servicii, a spus că din martie, de când s-a luat decizia pentru înfiinţarea centrului la Cluj şi până la finalului lui 2012, centrul avea sediu şi 50 de angajaţi. În 2013 s-au mai angajat 21 de personae. "Angajaţii au reuşit deja să se integreze şi chiar au lucrat la închiderea anului fiscal pentru Suedia", a precizat Edgar Aschenbrenner.
E.ON România are 100 de angajaţi şi este compania platformă care susţine companiile E.ON operaţionale în ţara noastră. Aceasta deţine participaţia majoritară la companiile E.ON Energie România, E.ON Gaz Distribuţie şi E.ON Moldova Distribuţie. Prezent în 30 de ţări, cu un volum anual de vânzări de 69 de miliarde de euro şi cu 88.000 de angajaţi, E.ON este cel mai mare furnizor privat de servicii din domeniul energetic.