Electrificarea liniei ferate Cluj - Oradea - Episcopia va costa 1,5 miliarde de euro

Electrificarea liniei ferate Cluj - Oradea - Episcopia va costa 1,5 miliarde de euro

Compania națională CFR Infrastructură a propus ca proiectul de electrificare a liniei ferate dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor să fie finanțat din fonduri europene.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Cel mai important proiect feroviar cuprins în Planul Naţional pentru Relansare şi Rezilienţă (PNRR) este modernizarea şi electrificarea liniei de 166 km, dintre Cluj şi frontiera cu Ungaria. Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se află în etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de finalizare în septembrie și care are o valoare estimată a investiției de 7,59 miliarde de lei, conform Economedia.

Alte proiecte propuse în PNRR sunt: Craiova – Calafat – studiu de fezabilitate finalizat, proiect în etapa de aprobare a indicatorilor tehnico-economici (investiție de 3 miliarde de lei); București Nord – Giurgiu Nord, în etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de finalizare septembrie 2021 (investiție de 1,54 miliarde). CFR Infrastructură a lansat și licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar electrificării căii ferate Constanţa – Mangalia (43 km).

Lucrările de modernizare și electrificare a tronsonului Cluj-Napoca - Episcopia Bihor ar putea fi gata în 2026, respectiv cu mai bine de trei ani de zile după finalizarea investiției de conexiune preconizată de către partea maghiară, pe teritoriul Ungariei.

Inițial fostul ministru al transporturilor, Lucian Bode, dădea ca termen de finalizare a investiției anul 2024. Pe de altă parte, propunea ca linia feroviară de mare viteză Coșlariu - Episcopia Bihor să se realizeze cu fonduri americane. 

Proiectul Cluj - Episcopia Bihor presupune realizarea unei infrastructuri feroviare pe care trenurile de călători să circule cu viteze de până la 160 km/oră, față de doar 100 km/oră cel maghiar. Acesta vizează reabilitarea liniei pe 66 km, electrificarea pe 160 km și cale ferată dublă pe 88 km.

Ar fi a doua conexiune feroviară electrificată cu graniţa de vest, spre Ungaria, după cea de la Curtici. CFR SA are ca obiectiv strategic realizarea celei de-a doua rute electrificate în relaţia cu Ungaria. Investiţia va contribui la preluarea parţială a traficului dinspre şi spre Vestul Europei. Pe ruta Bucureşti – Oradea erau prevăzute pentru achiziţie 12 locomotive electrice şi șapte rame electrice.  

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza