Dezastru la TAROM. Pierderi de nouă ori mai mari

Dezastru la TAROM. Pierderi de nouă ori mai mari
Compania naţională aeriană TAROM a încheiat primul semestru cu o pierdere de 28,6 milioane de lei, în vreme ce bugetul de venituri şi cheltuieli prevedea, pentru aceeaşi perioadă, o pierdere de 3,4 milioane.

Pierderea de 49,9 milioane înregistrată la finalul primului trimestru a fost redusă la jumătate pe parcursul trimestrului II. „Trebuie spus că, în domeniul aviatic, primul trimestru al anului este cel mai slab şi că, în această perioadă, companiile aeriene înregistrează cele mai reduse venituri.
 
Pierderi neprevăzute au fost generate în special de problemele tehnice care au condus la anularea sau la întârzierea anumitor curse, determinând astfel plata unor penalităţi neplănuite şi reducerea veniturilor, fapt care a avut un impact semnificativ asupra cifrelor finale. 
 
Performanţa slabă a fostei conduceri executive în perioada ianuarie - martie 2016 a avut un impact negativ asupra rezultatelor financiare. Acesta a fost şi unul din motivele pentru care, în martie, Consiliul de Administraţie (CA) a decis să facă schimbări în echipa de management.
 
În aviaţie, a doua jumătate a anului este cea mai profitabilă, acoperind sezonul de vârf pe timpul verii şi luna decembrie. Suntem încrezători că, la final de an 2016, nivelul pierderilor nu va depăşi suma prevăzută în bugetul aprobat de guvern, şi anume 6,9 milioane de lei”,
conform conducerii companiei. 

Noua echipă de conducere şi CA au demarat procedurile pentru modernizare flotei, eficientizarea operaţiunilor, îmbunătăţirea serviciilor, deschiderea de noi rute şi conturarea unei noi strategii de marketing care să atragă mai mulţi pasageri.

Clujul e pe invers

Situaţia traficului de pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj (AIAIC) este exact inversul celei pe care o descrie conducerea TAROM. Regia autonomă din Someşeni, aflată tot în proprietate publică, a înregistrat în primul semestru un trafic de pasageri cu 12% mai mare (753.517 de persoane), decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Creșterea se datorează eforturilor făcute la AIAIC pentru atragerea de noi companii, introducerea de noi destinații și creșterea numărului de frecvențe. "Până la finalul anului ne așteptăm ca traficul să depășească 1,8 milioane de pasageri", a declarat David Ciceo, directorul regiei. 

Comenteaza