De ce s-au scumpit modelele Dacia. Cât a ajuns să coste o mașină fabricată în România

De ce s-au scumpit modelele Dacia. Cât a ajuns să coste o mașină fabricată în România
| Foto: Playtech.ro

Pe fondul scumpirii materiilor prime și a crizei de semiconductori, prețurile mașinilor noi au urcat în 2021, iar dacă tendința continuă în acest ritm, vom avea parte de scumpiri și în 2022.

Pandemia, cu tot ce ține de ea (scumpirea de materii prime, criza de semiconductori, prețul crescut al energiei), crește prețurile la mașinile noi în 2021, însă criza poate continua în 2022, cu prețuri mult mai mari la autovehiculele noi.

„La Dacia preţurile au urcat cu circa 4-7% în medie în 2022. Spre exemplu o tonă de oţel acum costă 1.200 de euro faţă de 600 de euro în trecut. Şi aluminiul s-a scumpit. Mai avem şi un impact al costurilor logistice. Nu în ultimul rând, la Dacia avem o abordare diferită - preţul e transparent, fără negocieri şi fix”, a explicat Xavier Martinet, Director de Marketing Dacia în cadrul conferinţei Grupului Renault cu privire la rezultatele mărcii Dacia în 2021.

Deși s-a scumpit, Dacia rămâne cel mai accesibil brand auto de pe piață

Spre exemplu, în octombrie Dacia Duster era mai scumpă cu 300 de euro faţă de preţul de lansare, care deja fusese majorat faţă de modelul anterior.

„Chiar şi aşa, Dacia rămâne cea mai accesibilă marcă de pe piaţă. Oferta, desigur, depinde în funcţie de ţară şi model, însă materiile prime s-au scumpit pentru întreaga industrie”, a subliniat directorul de marketing al Dacia.

În creştere cu 3,1 % faţă de anul precedent, vânzările totale ale mărcii Dacia au ajuns în 2021 la 537.095 de unităţi în condiţiile unei pieţe stabile dar puternic afectate de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice. În perimetrul său de comercializare, Dacia a înregistrat o creştere a cotei sale de piaţă cu 0,1 puncte procentuale, până la 3,5%.

Creşterea vânzărilor se explică în mod special prin succesul noii game Dacia în rândurile clienţilor particulari. În 2021 Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienţii particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public.

În afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienţii particulari în Franţa şi se situează în Top5 în alte 9 ţări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Cehă, Ungaria şi Croaţia). În Germania, marca se află în Top10. Dacia este de asemenea lider de piaţă în Maroc.

Dacia Sandero a înregistrat un volum de vânzări cifrat la 226.805 de exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generaţie a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienţii persoane fizice. În unele ţări, Sandero a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienţi. În aceste condiţii, Sandero s-a situat la sfârşitul anului pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.

Comenteaza