De ce nu e legat Clujul prin autostradă de Sibiu și Hunedoara. "Sunt bretele greu de executat la Sebeș"

De ce nu e legat Clujul prin autostradă de Sibiu și Hunedoara. "Sunt bretele greu de executat la Sebeș"
Zona nodului rutier Sebeș, dintre A10 și A1 | Foto: API

Legătura între autostrăzile Turda - Sebeș (A10) și Sibiu - Deva (A1) va fi dată în funcțiune în acest an, deodată cu tronsonul Alba Iulia - Aiud. 

O să dăm în trafic Sebeș - Turda în întregime. Lipsește lotul 2. Și nu sunt gata toate bretelele din lotul 1, legătura cu Autostrada 1 care are niște bretele extrem de complexe în zona Sebeș, ele nu au fost terminate anul trecut. Vrem să fie întreg lotul finalizat", a declarat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, conform Economedia

Tronsonul Alba Iulia – Aiud va fi dat în circulație în august, pentru lucrările la A10 fiind alocați în acest an 36 de milioane de euro, potrivit Ministerului Transporturilor. A10 are 70 km, construcția fiind împărțită în patru loturi. Momentan se circulă pe loturile 1, 3 și 4 din A10, însă fără conexiune la autostrada dintre București și Nădlac (A1).

Cel mai recent a fost dat în folosință lotul 1, între Sebeș și Alba Iulia (17 km), din A10, în decembrie, dar constructorul Impresa Pizzarotti (Italia) mai are de efectuat lucrări la nodurile de la Alba Iulia Nord și Sebeș (conexiunea cu A1) care, potrivit directorului Eusebio Caretta, trebuie să fie gata până la mijlocul anului.

Pe lotul 2 lucrează asocierea Aktor Tehnical Societe Anonyme  - Euro Construct Trading 98. Valoarea proiectului este de 549 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, lucrările debutând în 2014.

Solul argilos și infiltrațiile de apă din zona Oiejdea, la intersecția cu Drumul Național 1, puneau sub semnul întrebării finalizarea lotului 2, între Alba Iulia Nord și Aiud. Cei 24 km dintre cele două localități reprezintă tronsonul lipsă pentru ca șoferii să poată circula doar pe autostradă de la Cluj-Napoca la Sibiu sau Deva. 

Doar 10 km din A3 în acest an

"Avem la Târgu-Mureș 10 km din Autostrada Transilvania (A3), de fapt 5 km de autostradă și 5 km de drum de legătură care întregesc fosta "autostradă Bechtel". Am scos la licitație actualizarea – că era în sertar de 12 ani și nimeni nu mai făcuse nimic – și pentru bucata Brașov - Făgăraș din această autostradă.

E un proiect foarte important, deoarece este foarte mult trafic între Brașov și Sibiu, unul infernal prin sate. Iar de la Făgăraș la Sibiu, un studiu de fezabilitate care a durat mult prea mult, din păcate cinci ani. E chiar pe final, așteptăm acordul de mediu în câteva săptămâni și îl scoatem la licitație, proiectare și execuție. Practic Brașov - Sibiu va fi din două bucăți", a spus ministrul.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza