Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania: Am atins la sfârșitul acestui an fiscal o cifră de afaceri de 72.17 Mil EUR, în creștere cu 25.6%

Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania: Am atins la sfârșitul acestui an fiscal o cifră de afaceri de 72.17 Mil EUR, în creștere cu 25.6%
Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania

NTT DATA Romania a înregistrat o creștere de 25.6% a cifrei de afaceri în anul fiscal 2018-2019, ajungând astfel la o valoare de 72.17 Mil EUR, comparativ cu 53.4 Mil EUR aferentă anului fiscal anterior. Profitul companiei a înregistrat de asemenea o creștere, în procent de 11.83%, ajungând la o valoare de 5.86 Mil EUR.

NTT DATA Romania a înregistrat o creștere de 25.6% a cifrei de afaceri în anul fiscal 2018-2019, ajungând astfel la o valoare de 72.17 Mil EUR, comparativ cu 53.4 Mil EUR aferentă anului fiscal anterior. Profitul companiei a înregistrat de asemenea o creștere, în procent de 11.83%, ajungând la o valoare de 5.86 Mil EUR.

După o perioadă de creștere accelerată înregistrată în ultimii 3 ani a început un program amplu de transformare a structurii organizaţionale şi a proceselor de business care să pregătească compania pentru următoarea etapă de dezvoltare, odată cu revigorarea economiei mondiale. O componentă esenţială a acestei noi etape, o reprezintă proiectele inovatoare în detrimentul creşterii liniare bazate pe volum.

„Ne dorim o creștere calitativă în anii următori care să se bazeze pe abordări de tip disruptiv, pe proiecte mari în tehnologii de vârf. Un rol important îl va avea extinderea activităţilor companiei pe pieţele emergente”, susține Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania.

Creșterea calitativă a reprezentat unul dintre principalii poli de dezvoltare ai ultimilor 3 ani. Aceasta a oferit oportunitatea accesării proiectelor cu valoare adăugată semnificativă și conservarea marginii operaționale într-un coridor de confort.

Programul de dezvoltare strategică – O nouă etapă pentru NTT DATA Romania

Prima etapă a programului de dezvoltare strategică a companiei a fost reprezentată de schimbarea filozofiei către o abordare calitativă, bazată pe proiecte de înaltă complexitate și valoare adăugată crescută.

„Modelul de business bazat pe creșterea cifrei de afaceri însoțit de creșterea direct proporțională a headcount-ului (numărului de angajați) a ajuns la anumite limite. Acest model se va dovedi problematic în maxim 3-4 ani, datorită limitelor evidente ale pieței de resurse umane”, declară Daniel Metz.

Anul fiscal 2019-2020, reprezintă debutul celei de-a doua etape, cu investiţii semnificative în pregătirea tehnică a echipei, în retehnologizarea suitei de produse Clarvision dar şi în alte produse şi soluţii cu IP propriu, care să permită realizarea unei margini operaționale sănătoase într-un orizont de timp de circa 5-10 ani.

„Anul care urmează va fi pentru întreaga organizație un an al reînnoirii, al resetării, al reinventării modelelor de business cu care operăm în segmente de piață distincte. Privim cu curaj în viitor, având în spate forța financiară ridicată a concernului din care facem parte”, a declarat Daniel Metz.

Business-ul pe piața externă, în creștere

Piața externă reprezintă în continuare ponderea cea mai mare a veniturilor totale (70%), înregistrând creșteri semnificative în sectorul bancar, manufacturier și în zona de tehnologie: Cyber Security, Embedded și IoT. În ultimele 12 luni portofoliul a fost extins semnificativ prin câştigarea unor clienţi precum: Westfalia Automotive, Horizon Global Corporation, CEMA, Dürr Systems AG, Optware, IFM Electronic, Lamilux, Mogic, TÜV Austria și alţii.

Business-ul în piața locală – pondere de 30% din totalul veniturilor

O evoluție constantă a ultimilor ani o reprezintă și creșterea ponderii pieței locale din totalul veniturilor. Aceasta constituie un procent de 30%, comparativ cu 27% aferent anului fiscal anterior. Creșterea a fost generată în principal de proiecte din zonele de tehnologie BPM (Servicii de consultanță pentru eficientizarea proceselor), RPA (Servicii de consultanță pe automatizarea proceselor), Cyber Security, Embedded, IoT, SAP, precum și din vânzările propriului sistem Clarvision ERP. Portofoliul a fost extins prin dezvoltarea de parteneriate cu clienți de top, din industrii variate precum: Rompetrol, BRD Finance, Romstal, Premier Restaurants reprezentând McDonald’s România, Auchan, Nuclearelectrica, ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii), Casa Naţională de Pensii Publice și alţii.

Despre NTT DATA Romania

NTT DATA Romania este furnizor și integrator de soluții și sisteme IT complexe având o echipă de peste 1700 de specialiști în România și Serbia, specialiști care activează pe proiecte diverse în industriile Automotive, Banking, Manufacturing, Energy and Utilities, Public Sector & Utilities, Retail, Transportation & Logistics.

Portofoliul companiei include o gamă variată de servicii precum: dezvoltare și integrare soluții software standard sau individualizate, managementul aplicațiilor și suport, testare, asigurarea calității, consultanță IT și de business, servicii de securitatea informației și infrastructură etc.

NTT DATA  – face parte din grupul NTT (Nippon Telegraph and Telephone), unul din liderii ICT (Information and Communication Technologies) la nivel global, cu peste 283.000 de angajați și un portofoliu larg de soluții globale de infrastructură, comunicații și servicii IT.

Comenteaza