Colecții noi în mall-urile Clujului? Retailerii de modă renunță la împrospătarea de primăvară

Colecții noi în mall-urile Clujului? Retailerii de modă renunță la împrospătarea de primăvară
Britanicii de la Marks & Spencer apelează la promoții de cantitate

Marile rețele de magazine au acumulat stocuri de 160 de miliarde de euro, iar multe dintre ele renunță la împrospătarea colecției pentru sezonul de primăvară.

Firma de consultanţă McKinsey estimează că la nivel mondial valoarea hainelor nevândute, aflate în magazine şi depozite, variază între 140 şi 160 miliarde de euro, mai mult decât dublu faţă de nivelul normal, conform Digi24. Vânzările de îmbrăcăminte au scăzut cu 17% anul trecut.

Magazinele au acumulat stocuri uriașe. În aceste condiţii, lanţul britanic Marks & Spencer şi cel german Hugo Boss au decis să facă comenzi mai mici decât de obicei pentru colecţia de primăvară din acest an. Acestea se duc pe lanțul marilor centre de producţie de îmbrăcăminte, cum este Bangladesh, ale căror economii depind de exporturile de textile. Fabricile din Bangladesh au probleme în a rămâne deschise.

Un sondaj citat de Reuters arată că industria textilă a primit cu 30% mai puţine comenzi decât de obicei, în condiţiile în care carantina introdusă înainte de Crăciun în mai multe ţări din Europa a fost urmată de o nouă izolare în Japonia. În mod normal, comenzile ajung în fabrici cu trei luni înainte de termenul de livrare. Acum există fabrici asiatice care nu au acoperit programul nici pentru martie.

Industria globală de textile suferă încă de pe urma unui an dezastruos şi mizează pe o revenire ameninţată însă de un nou val de măsuri de carantină şi campaniile naţionale de vaccinare cu rezultate diferite. O parte dintre retaileri se confruntă cu stocurile mari de haine de anul trecut, care normal erau eliminate cu prilejul soldurilor. Campaniile de reduceri, incluziv din cauza restricțiilor, nu au generat venituri la amploarea altor ani.

În aceste condiții prioritară este golirea stocurilor, mai puțin împrospătarea colecțiilor. Viitorul pe termen scurt depinde de evoluția pandemiei și a imunizării. Din cauza incertitudinilor, proiecțiile sunt diferite. McKinsey are un scenariu pesimist în care vânzările de îmbrăcăminte pot avea o cădere de 15% în 2021, din cauza prelungirii restricțiilor. Există și scenarii optimiste: Euromonitor vede o revenire de 11%. Chiar în varianta bună, industria va recupera doar parțial căderea din 2020. 

loading...
Comenteaza