Cluj-Napoca rămâne în topul celor mai „business friendly” orașe din România

Cluj-Napoca rămâne în topul celor mai „business friendly” orașe din România
| Foto: Visit Cluj

Cluj-Napoca este, pentru al treilea an la rând, cel mai „business friendly” oraș românesc, potrivit clasamentului Emerging Europe Business Perception Index for 2023. 

Emerging Europe a analizat care sunt orașele prietenoase din punct de vedere economic, în funcție de opt categorii: brand, potențial economic, climat de business, sprijin puternic al autorităților locale în materie de business, bazin de talente, infrastructură și conectivitate și dezvoltarea orașelor inteligente. Pentru prima dată de la lansarea sondajului, Emerging Europe a împărțit orașele în două grupe: orașe consacrate, care includ orașe cu o populație de peste 200.000 de locuitori și capitale de țară și orașe emergente, care au o populație între 100.000 și 200.000 de locuitori.

În cadrul categoriei climatului de afaceri, participanții la sondaj au fost rugați să aleagă cinci orașe care oferă cel mai favorabil mediu de reglementare pentru creșterea afacerilor, în care prevalența corupției și a obstacolelor birocratice este minimă și în care toate părțile interesate manifestă o perspectivă pozitivă față de activitățile de afaceri.

Orașul lituanian Vilnius urcă pe primul loc în clasamentul „business friendly”, urmat de Praga (Cehia), Kiev (Ucraina), Łódź (Polonia) și Tallinn (Estonia).

Cluj-Napoca se află în mai multe categorii analize de Emerging Europe. La categoria „climat de business”, orașul se află pe locul 7, topul fiind condus de Vilnius, Łódź și Ljubljana. De asemenea, Cluj-Napoca este cunoscut pentru un sprijin puternic al autorităților locale în materie de business, fiind pe locul 5 în clasament. Aici în top se regăsesc Kiev, Poznań și Liov. De asemenea, Clujul se află pe locul doi la categoria „orașe inteligente”, pierzându-și poziția de lider de anul trecut în defavoarea orașului estonian Tallinn.

În schimb, Cluj-Napoca nu se mai regăsește în top 10 la categoria „brand” al orașului de doi ani consecutivi, deși în 2020 ocupa ultimul loc în acest clasament, la egalitate cu București. 

La categoria „bazin de talente” Cluj-Napoca este pe locul 9 alături de Sofia.

Comenteaza