Centura şi autostrada, magnet pentru investitori

Centura şi autostrada, magnet pentru investitori
Unităţi de producţie, spaţii logistice şi reprezentanţe auto s-au ridicat la intrările şi ieşirile variantelor de ocolire a municipiului Cluj-Napoca.
Investitorii se orientează tot mai mult către oportunităţile oferite de şoselele de ocolire pentru reşedinţa de judeţ. Dacă tronsonul Gilău - Câmpia Turzii al autostrăzii Transilvania (A3) a absorbit o parte din traficul greu spre vest, centura Vâlcele - Apahida urmează să îl atragă pe cel către est.

“Am preferat terenul datorită preţului bun şi faptului că era fără litigii. Toate suprafeţele pe care le-am văzut înainte erau cu probleme. Atunci am auzit şi ceva despre faptul că pe aici va trece şoseaua de centură, care ne avantaja. Noi speram că se va da drumul pe centură în acest an, dar s-a produs o alunecare de teren. Am achiziţionat 7.200 mp, pe care am amplasat atât depozitul, cât şi sediul administrativ. Valoarea investiţiei s-a ridicat la 1,5 milioane de euro”, a menţionat Dana Tătar, director financiar al Dablerom.

Societatea are ca obiect de activitate distribuţia naţională de materiale electrice şi corpuri de iluminat. Aceasta a avut iniţial un sediu de 250 mp în cartierul Gheorgheni, s-a mutat într-o clădire de 1.000 mp, iar apoi şi-a finalizat sediul din Vâlcele. Aici s-a instalat şi Rosoós Frigotehnic, formată prin asocierea firmelor Robert Schliess (Germania), Soós es Társa (Ungaria) şi Transnordic (România). Compania comercializează piese frigorifice în 11 state din Europa. În comuna Feleacu, din care face parte Vâlcele, erau înregistraţi anul trecut 213 agenţi economici.

La celălalt capăt al Centurii Cluj Est, comuna Apahida, s-a inaugurat la Sânnicoară complexul auto Ford-Hyundai, o investiţie pe 16.500 mp, de 10 milioane de euro. RMB Inter-Auto este reprezentant zonal pentru mărcile Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge, Smart, Mitsubishi, Ford şi Hyundai. “Zona Apahida a devenit cel de-al doilea pol de dezvoltare auto al Clujului. A mers destul de greu în acest an, dar nu ne plângem, ci mergem înainte, suntem în grafic”, susţine Ancuţa Abrudan, director de marketing la RMB.

Societatea face parte din Ţiriac Holding, cu activităţi în domeniile financiar-bancar, asigurări, auto, retail. “Speram ca în decembrie centura domnului Boc să fie gata, dar s-au rupt câteva sute de metri de drum, iar problema încă nu a fost rezolvată. Ni s-a blocat şi investiţia în reţeaua de apă potabilă, de 3,7 milioane de lei. Banii de la guvern nu au mai venit, iar constructorul a plecat între timp”, se plânge primarul din Apahida, Ionel Fărcaş. “Dintre cele 20 de parcele din zona industrială Nervia au mai rămas vreo opt necumpărate. S-au ridicat spaţii logistice, mai puţin de producţie. În zona Dezmir se va face o hală industrială”, a precizat Fărcaş. Comuna avea înregistrate anul trecut 622 de societăţi.

La Gilău, comună cu 589 de firme, Glue Chim a organizat o dezbatere publică în vederea obţinerii autorizaţiei de mediu pentru activitatea de producere a polimerilor, a informat directorul societăţii, Gheorghe Stanişte. “Investitorul a solicitat o autorizaţie integrală de mediu pentru fabrica de polimeri. Aceasta se află încă în analiză”, a informat Adina Maier, purtător de cuvânt al Agenţiei Regionale de Protecţie a Mediului. Glue Chim produce adezivi pentru construcţii, lemn şi răşini tip urelit. În apropierea nodului de intrare pe A3, EVW Holding a cumpărat 16.000 mp pe care a ridicat un showroom şi un atelier de reparaţii pentru autocamioane.

Între Turda şi Câmpia Turzii, noul capăt al A3, se întinde parcul industrial REIF. Conducerea companiei germane a instalat panouri care atenţionează investitorii despre suprafeţele disponibile. Cea mai importantă investiţie din zonă este centrul regional al reţelei germane Kaufland din Mihai Viteazul, de 150 de milioane de euro, ce va fi funcţional din primăvară. Printre cele mai mari branduri prezente aici se numără Mechel, Heco Schrauben, Profi, Plus Discount, Chemical Industrial Group, Hyundai. Sectorul turistic s-a dezvoltat prin investiţiile publice realizate la salină şi la ştrandurile din Turda. La orizont se profilează o bază de tratament cu un hotel de 5*, de 15 milioane de euro, pe care societatea Turda Salina Durgău, controlată de primăria din localitate, vrea să-l realizeze cu unul dintre marile lanţuri internaţionale.

Scania s-a grăbit

Grupul suedez şi-a cumpărat acum şase ani terenuri pe 21.000 mp în zona A3, pentru a-şi extinde operaţiunile. “Investitorii nu vor veni decât dacă pot rula cu viteze mari, constante, care să scadă cheltuielile de combustibil şi să reducă poluarea”, a precizat Tord Holmström, director Scania România & Bulgaria. Centrul regional Scania din Luncani a costat 3 milioane de euro.

Comenteaza