Raport parlamentar: centura Dejului va fi terminată până în 2021

Raport parlamentar: centura Dejului va fi terminată până în 2021

Centura ocolitoare a municipiului Dej urmează să fie funcțională până în anul 2021, conform unui raport parlamentar.

“După o serie de interpelări, discuții și demersuri constante către Ministerul Transporturilor, am reușit să conving autoritățile de necesitatea construirii acestui obiectiv așteptat de dejeni și nu numai. O astfel de arteră de transport este vitală pentru dezvoltarea economică și turistică, precum industrializarea și reducerea poluării oricărui oraș cu populație medie sau crescută.

Vestea bună este că în decembrie, Consiliul Tehnico-Economic de avizare din Ministerul Transporturilor a avizat pozitiv actualizarea devizului general al studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare a municipiului Dej, acest obiectiv primind, practic, undă verde pentru a fi construit. Sper ca dejenii și cei care tranzitează zona să poată beneficia de această centură ocolitoare în cel mult 2-3 ani”, se menționează în raportul de activitate parlamentară pe 2018 a deputatului Cornel Itu.   

Centura Dejului ar urma să aibă în jur de 5 km, costurile fiind de circa 5 milioane de euro. Inițial, obiectivul trebuia să fie cuprins în Master Planul General de Transport al României, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat, din lipsă de fonduri la bugetul de stat.

Amplasamentul centurii a fost corelat cu propunerile pentru autostrada Petea – Dej – Suceava și cu drumul expres Dej – Cluj-Napoca – Turda. Traseul se desprinde din Drumul Național nr. 1C, la km 55, cu 300 m înainte de trecerea de nivel a căii ferate Ocna Dejului.

Apoi traversează cu pasaj superior calea ferată Dej Călători – Ocna Dejului, calea ferată Cluj-Napoca – Dej Călători, ocolește zona construită din partea dreaptă a căii ferate, traversează râul Someș în amonte de podul de cale ferată și se racordează la DN 17 (Dej-Bistrița) la 1 km de DN 1C.

Structura și lucrările de drum acestea cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș.

Comenteaza