Ce ne spun telefoanele mobile: clujenii încep să revină în zonele comerciale

Ce ne spun telefoanele mobile: clujenii încep să revină în zonele comerciale

Telefoanele mobile ale clujenilor dezvăluie că traficul pedestru în zonele comerciale și de petrecere a timpului liber și-a revenit în iunie față de lunile maxime ale pandemiei de coronavirus, susțin experții de la Colliers.

Statisticile de mobilitate publicate de Google, în baza datelor obținute prin telefoanele mobile ale utilizatorilor, sugerează o revenire graduală, dar destul de consistentă a traficului în zonele comerciale și de petrecere a timpului liber.

În București, Cluj-Napoca și Timiș, traficul pedestru în aceste zone era la începutul lunii iunie cu 30-40% sub media normală a acestei perioade, față de 80% sub nivelul normal cu doar câteva luni în urmă. În țările care au relaxat mai devreme restricțiile, cifrele arată mai bine și oferă speranțe că îmbunătățirea treptată va continua și în perioada următoare.

Centrele comerciale finalizează în aceste zile pregătirile pentru redeschidere, începând din 15 iunie, așa încât să asigure respectarea măsurilor de siguranță și de distanțare socială care sunt necesare pentru prevenirea răspândirii coronavirusului.

Investițiile pentru toate echipamentele, consumabilele și personalul necesar aplicării acestor măsuri depășesc o jumătate de milion de euro în cazul marilor centre comerciale, apreciază consultanții Colliers International. “Cumpărătorii își vor relua gradual obiceiurile de dinainte de pandemie, iar traficul din centrele comerciale ar putea reveni la normal în sezonul sărbătorilor de Crăciun”.

Retailerii de produse nealimentare au fost printre cei mai afectați de măsurile luate în timpul stării de urgență pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. Închiderea centrelor comerciale a determinat chiriașii din retail să își revizuiască așteptările privind cifra de afaceri estimată pentru acest an. 45% se așteptau la o scădere de peste 30%, iar 39%, la o scădere de până la 30%, conform unui studiu efectuat în martie de Colliers în rândul a 84 de chiriași și 21 de proprietari din retail.

Chiriașii mizează pe lunile de vară pentru a începe să recupereze din pierderile acumulate în perioada în care magazinele au fost închise, chiar și în contextul unui număr de vizitatori estimat la jumătate față de o perioadă obișnuită.

Pentru siguranța cumpărătorilor, mall-urile și galeriile comerciale au luat în această perioadă toate măsurile de siguranță necesare și au stabilit proceduri clare pentru dezinfectarea zonelor comune și pentru asigurarea distanțării sociale.

„70% dintre proprietarii de spații de retail și aproximativ jumătate dintre chiriași se așteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor, în raport cu nivelurile de dinainte de epidemia de Covid-19, în decursul anului viitor”, spune Simina Niculiță, Partner la Colliers International.

Comenteaza