Cât costă să vezi târgurile de Crăciun de la Cluj dintr-un bus double-decker. Prețul turului Light Bus, justificat de organizatori

Cât costă să vezi târgurile de Crăciun de la Cluj dintr-un bus double-decker. Prețul turului Light Bus, justificat de organizatori

Cluj-Napoca se pregătește pentru o experiență luminoasă unică: Festivalul Lights On Romania va aduce în oraș Light Bus. 

Light Bus este un autobuz double-decker împodobit cu lumini care va permite vizitatorilor să descopere orașul de la o înălțime de 4 metri. 

Prețul unui bilet este de 60 de lei pentru adulți, 30 de lei pentru tineri și seniori, iar copiii sub 5 ani au acces gratuit. Biletele sunt disponibile pe site-ul oficial al festivalului: https://www.lightsonromania.com/lightbus

Traseu - plecare din apropierea perimetrului Lights On și conectarea publicul cu Opera Christmas Fair și cu Târgul de Crăciun Cluj-Napoca, revenind apoi în apropierea Lights On și CELĂLALT TÂRG DE CRĂCIUN.  Astfel că traseul pe care-l propunem pornește și se încheie  din/în zona Cimitirului Central (zona de parcare autobuz din strada Avram Iancu nr. 20A).  O cursă durează în medie între 45 și 60 de minute, în funcție de trafic. ATENȚIE! TRASEUL DIN 1 DECEMBRIE PRESUPUNE UN TRASEU COMPLET SCHIMBAT ȘI MODIFICAT DIN CAUZA FAPTULUI CĂ PIAȚA UNIRII ȘI PIAȚA AVRAM IANCU VOR FI ÎNCHISE TRAFICULUI RUTIER! Cei de la Cluj Guided Tours sunt pregătiți să vorbească despre ce face acest oraș să pulseze. Orar - 17:30 / 19:00 / 20:15 / 21:30. 

Lights On Romania se desfășoară între 28 noiembrie și 7 decembrie în zona străzii Kogălniceanu din Cluj-Napoca.

De ce costă 60 de lei

Într-o postare recentă pe pagina sa de Facebook, Andi Daiszler, președintele Asociației Daisler, care organizează Lights On Romania, a explicat: „Lights On Romania și-a propus din start să activeze orașul foarte diferit de orice festival de muzică sau film, să aducă lumina (și tot ce presupune ea - conexiune, comunitate, uimire, artă) în mijlocul oamenilor, acolo unde ei trăiesc, în oraș. 

Am făcut asta de fiecare dată cu titlu gratuit. Ba mai mult, multe dintre lucrările pe care le-ați văzut de-a lungul timpului pe străzile noastre au mai fost prezentate peste graniță în cadrul unor evenimente pe bani. Dar nu la noi, la noi instalațiile au fost mereu cu titlu gratuit pentru că știm cât de privați de forme adiționale de cultură suntem, pentru că facem parte dintr-o lume într-o continuă schimbare și arta are rolul vital de-a opri timpul în loc și de-a deschide conversații. 

Conversația de azi nu e atât despre ce câte am făcut cu titlu gratuit pentru comunitate, cât mai degrabă despre lucrurile pe care vrem să le facem în continuare. Și adevărul e că oricât am încerca să evităm biletele, oricât am încerca să păstrăm evenimentul cu titlu gratuit, numărul sponsorilor nu crește de la an la an, deși numărul participanților crește și a fost mereu mare pentru un astfel de eveniment”. 

Daiszler a amintit că festivalul a fost întotdeauna gratuit: „Da, Lights On Romania beneficiază de finanțare publică din partea Primăria Cluj-Napoca, dar nu într-o măsură în care să poată exista fără finanțare privată, motiv pentru care trebuie să mulțumesc public Raiffeisen Bank, MRB Electric, E.On Business Services, Signal Iduna, Mercedes-Benz by ATP Motors, Daisler Print House și tuturor celor care au ales să sprijine financiar un evenimente care nu are nici o scenă. În care toți suntem egali. Pentru corecta informare, anul trecut finanțarea publică a fost de 120.000 lei (24.000 de euro) la un buget total rulat de peste 1 milion de lei (peste 200.000 de euro). Totul bazat pe granturi și contracte cu partenerii care au decis să fie alături de noi. Fără să vă cerem un leu. Asta înseamnă că am adus în oraș mai mult de 8 ori finanțarea primită. La fel cum s-a întâmplat în ultimii 8 ani, inclusiv în 2021 când n-am avut deloc finanțare publică, dar Lights On tot s-a întâmplat”, a explicat Daiszler.

„Incertitudine”

„Incertitudinea din acest an a dus la două lucruri în domeniul nostru:

- evenimente anulate sau amânate peste un an (lista festivalurilor partenere din International Light Festival Organization care au trecut prin astfel de lucruri e lungă și e o listă foarte tristă). 

- evenimente care încearcă să se reinventeze ca să-și continue misiunea. 

Facem parte din a doua categorie și ce pot să vă spun după evenimentul Lights On Romania din Timișoara 2023 e că publicul nostru (deși nou descoperit în Timișoara) apreciază în egală măsură componenta gratuită pe cât apreciază și experiențele extra (la Timișoara am avut teatru într-un bus de noapte, Night Gigs în cadrul cărora am prezentat sub formă de evenimente secrete numere artistice unice, de la dialoguri intime cu personalități culturale precum Șerban Țigănaș sau Tudor Giurgiu și până la Drag Show-uri sau concerte și stand-up în hub-ul FAN Courier sau în sufrageria pusă la dispoziție de Petra Popa căreia îi vom rămâne eterni recunoscători). Toate evenimentele din Timișoara au fost sold-out. Pentru că publicul de acolo a înțeles că în acest fel nu doar că se bucură de experiențe inedite, ci susține creativii dincolo de like-uri și poze, oferă sprijin și încredere.

Acum a venit rândul Clujului, orașul care ne cunoaște cel mai bine. Cu campania Blue Monday prin care oferim acces gratuit la psihologi întregii țări, cu cea mai frumoasă piață de flori din țară, Strada Potaissa, cu donațiile de flori din cadrul Centrul Verde, cu Flohmarkt-ul făcut cu titlu gratuit. Ăștia suntem noi. 

Asta ne e cartea vizită. Ne mândrim cu fiecare proiect, cu fiecare parteneriat.

De asta asta plusăm cu Light Bus-ul care ajunge mâine în oraș. Și care oferă tuturor celor care vor să-și descopere orașul cu alți ochi ture ghidate de la 4 metri înălțime în cadrul unui peisaj plin de lumină. 

Facem asta din nou în stilul nostru, vizitând de la bordul busului celelate evenimente din oraș care se întâmplă în aceeași perioadă, respecitv Târgul de Crăciun Cluj-Napoca și Opera Christmas Fair organizat de Opera Nationala Romana Cluj-Napoca. 

Vă cerem la schimb 60 de lei/adulți și 30 de lei copii peste 6/seniori. Adică prețul a 3 cafele în centru sau două pachete de țigări. Prețul a 10 pâini sau sfert din cadoul de Moș Nicolae”, a mai precizat Andi Daiszler.

„De data asta îți cerem și ție ceva mai mult decât un like”

„În timp ce vă oferim acces la instalații cu titlu gratuit, întâlniri cu primarii de noapte din Londra și Amsterdam cu titlu gratuit în cadrul Culture of Nightlife Conference - ediția 2025 și nu în ultimul rând o zonă comercială numită Celălalt Târg de Crăciun 2025 - ediția a II-a pe care am încercat să o accesibilizăm cât se poate de mult prin impunerea unui produs minim la 10 lei fiercărui stand. Pentru ca voi să aveți alternative. Pentru că asta e esența democrației, alternativa, puterea ta de a alege. 

Asta înseamnă prețuirea pe care o purtăm acestui oraș și diversității care îl compune. Un eveniment pentru clujeni și vinituri deopotrivă, pentru avuți și mai puțin norocoși de asemenea (un ceai cald costă 10 lei la #CTDC în centrul orașului). 

Așa că dacă 8 ani de zile de MI-E DOR DE TINE (expus și vandalizat de 2 ori la Cluj și refăcut pe costurile noastre de fiecare dată), de Museum of the Moon în biserică cu tot cu cor, de Submergence și Breathe, de clase de copii aduse pe banii noștri și ai partenerilor din satele clujene, de tururi ghidate gratuite, concursuri internaționale de arhitectură pentru studenți cu premii în excursii în Japonia. Dacă lucrurile astea au însemnat ceva pentru tine atunci arată-ne asta. Și cumpără un bilet. Atâta tot. 

Și da, avem nevoie de ajutorul tău, al celui care mă cunoaște și poate apreciază eforturile pe care Daisler Asociatia le-a făcut în toți anii ăștia. Cumpără un bilet, spune-le colegilor să cumpere un bilet. Vorbește cu firma ta dacă mai are buget de sponsorizare și dă-ne un mesaj pe andi@lightsonromania.com. Sau scrie-mi în privat.

Ne dăm silința. Ne-am dat-o mereu. Mi-am dat-o mereu. #FiecareFaceCePoate nu sunt vorbe în vânt. Am creat evenimente creative și ultra-creative în țară, evenimente care au transformat biserici, ruine, care au stârnit emoții în valuri (mai ții minte cum ai plâns la vederea lui MI-E DOR DE TINE în Londra sau Chicago? Mândria că ești văzut chiar și atât de departe de casă?). În acest peisaj gri constant am adus lumina. Și am fost de fiecare dată acolo când cineva ne-a cerut să fim. 

De data asta îți cerem și ție ceva mai mult decât un like. Atât. 

PS: Suntem întrebați de mulți profesori și părinți dacă putem organiza ture cu autobuzul cu etaj în afara programului deja afișat. Îi rugăm pe toți să ne trimită un mesaj pe andi@lightsonromania.com și în măsura posibilităților vom onora cererile la prețuri preferențiale cu acces gratuit profesori și însoțitori”, a mai precizat Daiszler.

Comenteaza