“Cabliştii” se bat în preţuri de criză la Cluj

“Cabliştii” se bat în preţuri de criză la Cluj
Principalii furnizori de programe de televiziune prin cablu au coborât preţul pachetului minim, pentru a atrage cât mai mulţi abonaţi.
Luptă acerbă pentru abonaţi la televiziunea prin cablu. În căsuţele poştale ale clujenilor, pe fluturaşi sau pe afişe lipite pe stâlpi apar frecvent anunţuri în care UPC, Romtelecom sau RCS & RDS îşi promovează noile oferte, cu o serie de gratuităţi sau de servicii suplimentare, livrate la preţuri din ce în ce mai mici.

RCS & RDS a împânzit cartierele cu afişe care conţin noua ofertă regională, împreună cu numele şi numărul de telefon mobil al agentului de vânzări. Pachetul promovat este “Bază Digital”, ce conţine 73 de canale TV şi şapte posturi de radio, la preţul de 25 de lei, inclusiv taxa pe valoarea adăugată (TVA). “Locomotiva” pe care mizează furnizorul este canalul propriu Digi Sport, care transmite în direct meciurile de fotbal ale Ligii I şi campionatele din Spania, Anglia, Italia sau Franţa. “Tariful lunar include contravaloarea abonamentului pentru serviciul de programe audiovizuale şi 10 lei pentru serviciile accesorii, asociate şi de mentenanţă”, conform RCS & RDS. Compania a inclus gratuit în pachet şi opt programe TV cu rezoluţie înaltă (HD).

“Noile oferte sunt pe o perioadă nedeterminată. Avem multe solicitări. La contractele realizate pe cel puţin 16 luni decodorul digital se dă gratuit în custodie. Avem 1,6 milioane de abonaţi prin cablu şi 1,1 milioane prin satelit, deci 2,7 milioane de clienţi, fapt care ne plasează în postura de lider de piaţă în România”, a precizat Cristina Nicoară, specialist PR. RDS avea venituri de 1,42 miliarde de lei în 2009, în comparaţie cu 1,82 de miliarde în anul precedent. Compania a trecut de la o pierdere de 83,4 milioane de lei în 2008 la un profit net de 211 milioane. Datoriile au crescut de la 2,25 la 2,39 miliarde de lei.

Pachetul minim al ofertei digitale a UPC, “TV Optim”, costă din septembrie 24,80 lei, inclusiv TVA. Acesta conţine 60 de canale de televiziune şi 18 canale radio. Furnizorul nu percepe taxe de instalare, dar serviciul de televiziune digitală necesită închirierea unui mediabox standard, la 6,2 lei pe lună. UPC promovează intens patru pachete, toate la 43,40 lei/lună, care combină televiziunea HD, canalele erotice, internetul, telefonia internă sau internaţională.

“Noul portofoliu este valabil începând cu 13 septembrie şi a fost foarte bine primit de clienţi. Nu s-a pus problema introducerii Digi Sport în grila UPC. Dolce Sport este un canal propriu al Romtelecom, după cum şi Digi Sport este al RCS & RDS. Compania noastră avea 1,17 milioane de abonaţi la 30 iunie”, a informat Adina Deaconu, reprezentant al UPC România. Veniturile UPC România, cu sediul la Timişoara, s-au majorat la 666 de milioane de lei anul trecut, faţă de 650 de milioane în 2008, iar datoriile au crescut de la 1,42 la 1,76 miliarde. Pierderea anuală s-a majorat de la 368 la 507 milioane de lei.

Romtelecom vine cu serviciul Dolce, preţul unui pachet minim, cu 23 de canale TV, fiind de 15 lei (nu se specifică TVA). Echipamentul este acordat cu chirie zero, activarea fiind gratuită pentru contracte pe doi ani. Romtelecom mizează pe canalul Dolce Sport, cu transmisiuni din Liga Campionilor sau campionatul Portugaliei. Romtelecom a înregistrat un profit de 113 milioane de lei anul trecut, faţă de 3,9 milioane în 2008. Veniturile s-au majorat de la 3,37 la 3,58 miliarde de lei. În 2009 avea datorii de 735 de milioane de lei, cu 95 de milioane sub 2008. În România existau anul trecut 5,8 milioane de abonaţi la retransmisia programelor audiovizuale, conform Autorităţii în Comunicaţii.


Război dus pe trei fronturi

“RDS şi UPC şi-au împărţit geografic zonele şi fiecare a cablat anumite cartiere, nu a intrat în zona celuilalt până de curând; acum au început să se intersecteze. Diferenţa de preţ este reflectată în calitate, pe segmentul TV. La internet RDS este mai bun, la telefon fix sunt egali, dar RDS are şi mobil”, susţine un abonat al RDS. “Am Romtelecom de doi ani şi la telefonie e super-rentabil, internetul (Clicknet) mi se pare foarte bun şi televiziunea (Dolce) are o calitate foarte bună, însă mi-au taiat o grămadă de posturi, vreo 10, şi nici nu merge să-mi pun programele în ordinea în care vreau”, se plânge un client al Romtelecom.

Comenteaza