Bursa și Banca Transilvania au instruit 16.000 de participanți pentru piața de capital

Bursa și Banca Transilvania au instruit 16.000 de participanți pentru piața de capital

Cel mai amplu program de educație financiară realizat la nivel național de Bursa de Valori București (BVB), Banca Transilvania (BT) Cluj, Estinvest și IFB Finwest a înregistrat o audiență record. Clujul s-a numărat printre orașele cele mai accesate.

Anamaria Rus a început să investească pe piața locală de capital după ce a participat la un astfel de seminar. „Sunt convinsă că banii care circulă aduc mai mult câștig tuturor, nu doar mie, cât și firmelor care doresc să crească, să dezvolte tehnologii, astfel sper să ajut și eu la realizarea țelurilor. De asemenea, economisesc bani pentru zilele când voi ieși din activitate”.  

„Am descoperit o generație întreagă care a reușit profesional, a reușit să strângă niște bani și se gândește acum să îi înmulțească prin investiții. Există foarte mult interes pentru educația financiară; o dovadă e faptul că acest program, conceput inițial pentru angajații marilor companii, a ajuns să se desfășoare și pentru publicul larg, în principalele orașe”, spune Dan Rusu, Head of Research la BT.

„Comunicarea directă cu brokerii și reprezentanții BVB i-a determinat pe participanți, fie ei doar persoane interesate sau chiar investitori deja activi, să fie mai deschiși la discuțiile propuse. Observăm un număr mai mare de persoane dornice să devină active pe piața de capital”, a spus Lucian Isac, director Estinvest.

„Bursa este pentru oamenii care vor mai mult. Pentru ei există educație pentru oportunitate, respectiv pentru oportunitatea unei investiții la bursă”, a afirmat Ovidiu Șerdean, director al IFB Finwest. „Bunăstarea depinde 99% de educație financiară și 1% de inspirație. Sper ca românii să înțeleagă importanța educației financiare și să profite de ea”, afirmă Lucian Anghel, președintele BVB.

Seminariile „Fluent în Finanțe” sunt evenimente gratuite de educație financiară care se adresează persoanelor fizice interesate să descopere oportunitățile oferite de piața de capital și să devină investitori. Platforma extinsă include videoclipuri educaționale, modul de eLearning, glosar de termeni, test de cunoștinte financiare, hartă interactivă a companiilor de brokeraj autorizate, cluburi de investitori.

Programul a început în 2015, iar în faza inițială a vizat companiile interesate să ofere cursuri de educație financiară către angajați. După succesul înregistrat la nivel național, proiectul a fost extins către persoane fizice, către elevi și studenți și apoi către companiile listate pe bursă.

16.500 de persoane au participat la 257 de seminarii organizate. Cele mai accesate orașe au fost Cluj-Napoca, Alba Iulia, Constanța, Iași, Oradea, Sibiu, Timișoara, Brașov și București. Printre partenerii implicați se mai numără Alpha Finance, Intercapital Invest, OTP Asset Management, Tradeville și Goldring.

Comenteaza