Bursa Molecule F de la Gala UAD Fashion – sprijin real pentru tinerii absolvenți, viitori designeri români. Mirela Bucovicean: Educația și know-how-ul, investiții pe termen lung

Bursa Molecule F de la Gala UAD Fashion – sprijin real pentru tinerii absolvenți, viitori designeri români. Mirela Bucovicean: Educația și know-how-ul, investiții pe termen lung

Mirela Bucovicean, antreprenoare, mentor și coach, a vorbit la ZIUA LIVE despre bursa Molecule F de la Gala UAD Fashion – sprijin real pentru tinerii absolvenți.

În cadrul ediției cu numărul 28 a Galei UAD Fashion, cel mai important eveniment dedicat absolvenților de design vestimentar din România, antreprenoarea și fondatoarea Molecule F, Mirela Bucovicean, a oferit din nou bursa care poartă semnătura platformei pe care a creat-o – un sprijin complex, gândit pentru a susține concret începutul de drum al unui tânăr designer.

De 12 ani, această bursă reprezintă mai mult decât o recunoaștere simbolică – este un pachet consistent de know-how, expunere și mentoring, menit să pună o bază solidă unei cariere în industria creativă.

Mirela Bucovicean, invitată în emisiunea ZIUA LIVE, a vorbit despre importanța bursei Molecule F. 

„Am ales să oferim bursă în felul acesta, pentru că noi considerăm că educația și know-how-ul sunt investiții mult mai bune pe termen lung, decât niște bani care reprezintă un instrument bun de început, dar nu suficient. Banii fac parte din categoria nice to have. E bine să îi ai, dar nu sunt suficienți. Ceea ce le oferim bursierilor Molecule F este expunere pe site, vânzare fără să aibă comision, promovare, tot ce putem să facem pentru ei ca start-up. De asemenea, le oferim un pachet de 6 sesiuni cu mine care cuprind mentoring și coaching”, a explicat Mirela. 

Pentru Mirela Bucovicean, esența acestei burse nu stă în valoarea financiară, ci în educația pe care tinerii designeri o primesc într-un moment-cheie, imediat după terminarea studiilor. E vorba despre adaptare la realitatea industriei și a pieței, despre reguli, strategie și asumare antreprenorială.

„Pentru cei care sunt la început de drum e important să trecem printr-o educație financiară, printr-o ancorare în realitate, să știe la ce să se aștepte odată ce au ieșit de pe băncile facultății, care sunt regulile. Învățăm cum să-și construiască un brand, cum să-și construiască un preț, care este target-ul”, a mai precizat aceasta. 

Coaching vs Mentoring 

„Coach-ul abordează omul mai mult, pe când mentorul abordează business-ul în sine. Dacă la mentoring ne uităm cum putem să scalăm business-ul, în coaching ne uităm cum putem să facem performanță cu omul care gestionează business-ul”, a explicat Mirela Bucovicean. 

Această viziune integrată vine din experiența vastă a Mirelei Bucovicean în domenii diverse – de la jurnalism și PR, la real estate, retail și investiții. Molecule F, platforma fondată de ea, a fost lansată dintr-un context personal și profesional dificil, dar și dintr-o curiozitate autentică, ce avea să devină motorul unei inițiative care a schimbat fața designului românesc.

„Molecule F a început din curiozitate. Cred că doar prin curiozitate putem să identificăm oportunitățile. Eram după 1 an sabatic, după criza din real estate unde am făcut primul faliment. Am avut mult timp la dispoziție și mergeam la evenimente. Așa am interacționat cu designerii români pe care nu îi găseai atunci decât la câteva evenimente. Consideram că e un proces complicat să ajungi să cumperi de la ei. Mi-am dat seama că există niște lipsuri și aveam oportunitatea să fac un lanț firesc de la cel care voia să cumpere până la furnizorul final. Așa a început Molecule F”, a mai explicat fondatoarea Molecule F.

Comenteaza