Mihail Ion, preşedinte al Raiffeisen Asset Management, a menţionat că în România există cel puţin 5.000 de clienţi de top, numărul acestora putând fi chiar apropiat de 10.000 de persoane, în condiţiile în care mulţi români au blocate disponibilităţile băneşti în investiţii imobiliare. Raiffeisen are 600 de clienţi private banking, cu active de 600 de milioane de euro, iar 60% din totalul acestora sunt din Bucureşti. Banking News a realizat studiul de piaţă "Cum îşi împart băncile piaţa de private banking", care prezintă portofoliile de profil ale BCR, BRD, Banca Transilvania, Raiffeisen Bank, UniCredit Ţiriac Bank, ING Bank, RBS România, Citibank, OTP Bank şi Banca Românească. Cercetarea conţine detalii despre condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a putea fi inclusă în categoria clienţilor private banking la fiecare dintre bănci, numărul de clienţi private banking şi sumele administrate de băncile autohtone în 2011, planurile de dezvoltare şi obiectivele băncilor pe piaţa de private banking pentru 2012.
(D.E.)