Banca Transilvania a urcat 50 de locuri în topul mondial Brand Finance Banking

Banca Transilvania a urcat 50 de locuri în topul mondial Brand Finance Banking

Societatea bancară clujeană are o creștere de aproape 50 de locuri în clasamentul Brand Finance Banking 500 pe 2019, publicat de The Banker.

Aceasta a înregistrat o majorare de 39% a valorii de brand, până la 242 de milioane de dolari, respectiv a ratingului, de la A+ la AA. BT este singurul românesc inclus în clasamentul din 2019, consemnează platforma Banking News.

Pe lângă calcularea valorii brandului, Brand Finance determină și forță relativă a brandurilor, pentru care este analizată investiția de marketing și de brand equity – reputația brandului în rândul clienților, angajaților, respectiv impactul acestora în performanța de piață.

Fiecărui brand îi revine un punctaj de la 1 la 100, iar în funcție de acesta rezultă un rating între AAA+ și D, primele fiind cele mai puternice și cel mai bine administrate. Brand Finance este cea mai mare companie globală independentă destinată evaluării și strategiei de brand.

Aceasta evaluează anual cele mai valoroase branduri globale, din toate sectoarele. Raportul Brand Finance Global 500 - 2019 a fost lansat la World Economic Forum, în Davos. În ceea ce privește evaluarea celor mai valoroase branduri bancare, analiza este cuprinsă în clasamentul Brand Finance Banking 500.

BT a intrat în acest clasament în 2018. Conform topului Brand Finance România 500 - 2017, BT este cel mai valoros brand bancar românesc. Povestea brandului BT a început în 1994, la Cluj-Napoca. Banca rusească Sberbank reprezintă cel mai puternic brand bancar din lume, cu un scor de 93,1 din 100 și cu rating AAA+.

Comenteaza