Angajat nou la Banca Transilvania: un robot la direcția resurse umane

Angajat nou la Banca Transilvania:  un robot la direcția resurse umane
Banca din Cluj şi-a propus să mărească echipa roboților în mai multe departamente | Foto: BT

Banca Transilvania (BT) Cluj face un pas spre digitalizare, pentru echipa sa, prin folosirea integrată a platformelor UiPath (RPA - Robotic Process Automation) și Druid (enterprise chatbots).

Cei 7.000 de angajați ai BT vor putea interacționa cu inteligența artificială, prin conversații ghidate sau naturale, folosind Natural Language Processing (NLP). Ca rezultat al colaborării cu UiPath, lider global în RPA şi Druid, BT are în direcția resurse umane un robot care ajută angajații cu informații, prin chat.

BT vrea să folosească avantajele inteligenței artificiale inclusiv pentru echipa sa, după ce a lansat, în premieră în comunicarea băncilor din România, doi chatbots pentru oferirea de informații online către clienții persoane fizice şi companii, Livia şi Raul.

“Ne bucurăm să venim cu soluții inclusiv pentru echipa BT, pentru a avea mai mult timp pentru activități cu valoare adăugată. Ceea ce aduce colaborarea cu UiPath şi Druid, business-uri născute în România, e un pas firesc pe care îl facem la BT, pentru a creşte o echipă de angajați virtuali care integrează tehnologii inovatoare şi ajută echipa în activitatea zilnică”, a declarat directorul general al BT, Omer Tetik.
„Parteneriatele de acest tip pleacă de la nevoia companiilor de a fi mai eficiente, de a motiva angajații și de a reduce timpii de lansare ai produselor și serviciilor noi”, afirmă Dragoș Metea, CEO al Druid.
„Sunt fericit să văd trei companii românești care colaborează într-un domeniu de avangardă și inovație și, nu în ultimul rând, mă bucur că putem pune druizii la treabă” declară Dan Liviu Dragan, fondator & președinte al Druid.
„Salut spiritul vizionar al echipei BT, care a decis să folosească Robotic Process Automation în planul de digitalizare alături de noi încă de anul trecut. Ca rezultat al parteneriatului dintre Druid și UiPath, angajații BT vor putea interacționa zilnic cu un chatbot – ceea ce ne apropie de realizarea misiunii noastre, aceea de a facilita accesul fiecărui angajat la un robot, în viitorul apropiat”, afirmă Daniel Dines, CEO al UiPath.

În colaborare cu UiPath, BT a automatizat, din 2017, mai multe procese din diferite zone de business, cum sunt: contabilitate, audit, conformare, call center, resurse umane.

„În cazul unuia dintre primele procese automatizate folosind platforma UiPath, am reuşit reducerea timpului mediu de execuție de la 10 minute (cu utilizator uman) - la 12 secunde (cu robot), pentru o activitate care se executa de 500 de ori pe zi de către colegi. Pornind de la un proces automatizat de HR, dezvoltăm acum chatbots care facilitează colaborarea dintre angajați şi roboți”, a menționat Gabriel Mocan, director departamentului tehnologie digitală și inovație din BT.

Din nevoia de a interacționa direct cu roboții s-a născut colaborarea cu Druid, companie specializată în construcția de chatbots.  BT şi-a propus să mărească în viitor echipa roboților la nivelul mai multor departamente. BT este cel mai mare grup financiar din România, în funcție de active. Banca din Cluj are 2,5 milioane de clienți, 500 de sedii şi 7.000 de angajați.

UiPath este platforma de RPA cu cel mai rapid grad de adopție la nivel mondial. 1.800 de clienți folosesc platforma pentru a pune rapid în funcțiune în operațiunile de back și front office roboți software care execută procese repetitive, crescând productivitatea. UiPath are sediul în New York City, și prezență în America de Nord, Europa și Asia. Compania e susținută de finanțări de 400 de milioane de dolari.

Druid este o companie înființată în februarie 2018 cu o finanțare de 1 milion de euro şi are sediul în București. Echipa cuprinde specialiști cu experiență de 20 de ani în domeniul construirii de soluții informatice. Misiunea sa este de a schimba paradigma modului în care oamenii interacționează cu tehnologia.

Comenteaza