Ai avut bilet la Blue Air și zborul ți-a fost anulat? Ce poți face în asemenea situații

Ai avut bilet la Blue Air și zborul ți-a fost anulat? Ce poți face în asemenea situații
| Foto: digi24.ro

Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) a informat marţi, după ce compania Blue Air a decis suspendarea zborurilor, călătorii cu privire la drepturile pe care le au în astfel de situaţii.

Având în vedere situaţia generată de compania Blue Air prin decizia de suspendare a tuturor zborurilor din România, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a informat călătorii cu privire la drepturile lor. Astfel, turiştii care au luat pachete de vacanţă de la agenţiile de turism sunt rugaţi să ia legătura cu acestea.

„În baza OG nr.2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, agenţia de turism este responsabilă pentru executarea pachetului şi să ofere servicii alternative”, arată reprezentanţii ministerului.

De asemenea, MAT anunţă că pasagerii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.

Blue Air a anunţat marţi că din cauza unei situaţii „neprevăzute”, constând în poprirea tuturor conturilor de către Ministerul Mediului, compania se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022.

Comenteaza