A intrat în circulație trenul InterCity „Avram Iancu”. Cât timp face de la Cluj-Napoca la București

A intrat în circulație trenul InterCity „Avram Iancu”. Cât timp face de la Cluj-Napoca la București
| Foto: realitatea.net

Noul mers al trenurilor, care va fi valabil până pe 9 decembrie 2023, a intrat în vigoare astăzi, imediat după miezul nopţii.

În noul Mers al Trenurilor 2022-2023 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători, în funcție de perioada din an.

Noutatea este că, după o pauză de 8 ani, este reintrodusă categoria de tren Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice permit acest serviciu. Au fost proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou un număr de 12 trenuri.

Între Bucureşti şi Cluj-Napoca, trenul intercity „Avram Iancu” va avea doar trei opriri intermediare şi o componentă Teiuş-Arad. Astfel, distanța dintre cele două orașe va fi parcursă cu aceste trenuri în opt ore și jumătate, iar trenul va opri doar în trei stații, respectiv Ploiești, Brașov și Teiuș. Prețul unei călătorii va fi între 150 și 200 de lei în funcție de clasa la care se va călători.

Trenul InterCity ”Avram Iancu” Expres va circula astfel:

IC 532 Cluj-Napoca, plecare 08.10 – București Nord, sosire 16.51
IC 531 București Nord, plecare 13.20 – Cluj-Napoca, sosire 21.49

Un alt Intercity, „Tomis Expres”, va lega Braşovul de Constanţa, iar trenul Intercity „Ştefan cel Mare” va circula între Bucureşti şi Suceava, cu vagoane şi pentru relaţia Iaşi-Paşcani.

Ce spune CFR Călători despre serviciul InterCity:

  • Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 30 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afișaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului.
  • În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.
  • De asemenea, introducerea serviciului Intercity după o pauză de 8 ani, precum și implementarea celorlalte modificări implică un efort suplimentar al CFR Călători, prin alocarea de resurse (material rulant, personal etc) pentru asigurarea scopului final de îmbunătățire a mobilității publicului călător în transportul feroviar.
Comenteaza