9 ani de Produs de Cluj

9 ani de Produs de Cluj
| Foto: Produs de Cluj

97 de târguri proprii, aproximativ 50 de participări la evenimente expoziționale în calitate de coorganizatori sau invitați, peste 5.000 de expozanți, milioane de produse vândute și de spectatori. Sunt cifrele care spun, sec și scurt, povestea celor nouă ani scurși de la organizarea de către Consiliul Județean Cluj a primului târg desfășurat sub brandul Produs de Cluj.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: ,,Am pornit proiectul Produs de Cluj din dorința de a sprijini o categorie socio-profesională cam ignorată, aceea a micilor întreprinzători activi în zona de conservare și promovare a produselor realizate după metode și rețete tradiționale. Este vorba despre mici fermieri și artizani locali care, în afara faptului că se străduie să transmită generațiilor următoare o parte importantă a culturii populare, sunt contribuitori la economia locală. Și sunt cei mai buni parteneri pe care și-i poate dori cineva, oameni care au readus în atenția publicului preparate alimentare tradiționale și obiectele de artizanat. Îi felicităm pentru ceea ce fac și le mulțumim pentru că ne sunt alături în demersul de a scoate la lumină meșteșuguri ce păreau sortite uitării și rețete nicicând introduse în cărți de specialitate!”.

            Primul eveniment desfășurat sub brandul Produs de Cluj a avut loc între 10 și 12 iunie 2011 în parcarea hipermarketului Cora, la el participând 35 de expozanți. În timp, producătorii și artizanii clujeni au avut ocazia de a-și prezenta munca în Marea Britanie, Franța, Germania, Polonia, Serbia, Grecia, Spania și Republica Moldova, dar și la București, Iași, Timișoara, Suceava, Arad, Oradea, Deva, Zalău, Satu Mare, Baia Mare, Bistrița, Sibiu, Mediaș și în toate aglomerările urbane din județul Cluj. Succesul evenimentelor a determinat și creșterea numărului de târguri, în ultimii cinci ani fiind organizate, în medie, câte 14 manifestări expoziționale proprii pe an și aproximativ opt participări la evenimente naționale și internaționale în calitate de parteneri sau invitați.

Formatul proiectului desfășurat de Asociația Produs de Cluj s-a bucurat de succes în toate localitățile unde au avut loc târguri, astfel că a devenit model pentru entități publice și private.

Deși anul 2020 debutase sub auspicii bune pentru evenimentele Asociației Produs de Cluj, cu participarea la Târgul Internațional Săptămâna Verde de la Berlin și organizarea la București a unui târg dedicat femeilor antreprenoare ale Clujului, în curtea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, izbucnirea pandemiei a obligat la o regândire a activității. Astfel, a fost creată și lansată platforma de vânzări online magazinprodusdecluj.ro, unde se regăsesc mare parte din colaboratorii tradiționali ai Asociației Produs de Cluj și care a împlinit două luni de activitate.

Pe de altă parte, evoluția situației epidemiologice a determinat demararea pregătirilor pentru reluarea evenimentelor desfășurate în aer liber, respectiv a Târgurilor Produs de Cluj.

 

Comenteaza