250 de studenți din Cluj se vor specializa în turism, pe piața reală
- Scris de Ziua de Cluj
- 23 Dec 2018, 15:38
- Economie
- Ascultă știrea

Un proiect pe fonduri europene inițiat la Cluj va duce la includerea în economia reală a 250 de tineri de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) și Facultatea de Geografie, având ca obiectiv final angajarea a jumătate dintre ei.
“Am avut două proiecte pe fonduri europene, unul pe turism, al doilea pe tehnologia informației, primul a fost aprobat. Aveam deja experiență în derularea unor asemenea proiecte, deoarece am avut unul cu cursuri gratuite pentru studenți și altul de formare profesională, cu antreprenoriat în înființarea de mici afaceri precum spălătorii sau cofetării. Este primul în care deținem rolul de lideri. Proiectul va consta în selecția grupului țintă, consiliere psihologică, cursuri de orientare în carieră, dar și practica propriu-zisă”, a precizat Ioana Lascu, coordonatorul proiectului.
“Vom începe să selectăm studenții după sesiunea din februarie. Sunt eligibili studenții care își vor lua licența până în anul 2020, chiar masteranzi, cu condiția să nu aibă deja loc de muncă, studenții din anul I fiind incluși doar în listele de așteptare. Eu spun că baza de selecție pentru acest proiect este mult mai largă, fiind secții în conexiune cu turismul atât la Facultatea de Business, cât și la Facultatea de Istorie și Filosofie”, a spus profesorul universitar Marcel Pop, de la FSEGA.
Scopul proiectului, desfășurat prin intermediului Progamul Operațional Capital Uman, este integrarea pe piața muncii a studenților din domeniul turistic. Acesta vizează 250 de tineri beneficiari, dintre care 180 calificați la încetarea calității de participant și 110 integrați în muncă.
Ei provin de la secțiile administrarea afacerilor în turism, comerț și servicii; geografia turismului, amenajare și dezvoltare turistică; turism și dezvoltare durabilă; turism sportiv și agrement din perspectiva ecodezvoltării.
Durata de implementare este de doi ani, în perioada 2018-2020. Lider este Asociația Compania de Tango Cluj, iar partener, agenția de turism Z Tour Cluj. Liderul va susține managementul proiectului, recrutarea și selecția, informarea și organizarea de sesiuni privind nediscriminarea, iar partenerul va organiza stagiile de practică și monitorizarea inserției în piața muncii.
Există cinci tutori de practică și o echipă de proiect (manager, coordonator, expert, facilitator, responsabil informare). Studenții vor primi și câte o bursă de 1.000 de lei pe toată durata practicii. Valoarea proiectului este de 2,2 milioane de lei, majoritatea din fonduri europene, cu o cofinanțare de 54.000 de lei.