Preţurile cerute de proprietarii acestor unităţi turistice pot varia de la 550.000 de euro pentru o casă cu acces la Tarniţa la 3,5 milioane de euro pentru o bază de agrement de lângă Cluj-Napoca.
Numărul ofertelor de vânzare a hotelurilor şi pensiunilor de pe litoral şi din zonele de munte a scăzut cu 70% la jumătatea anului, în plin sezon estival, faţă de ianuarie, conform unei analize a portalului Imobiliare.ro. În ianuarie, în zonele turistice din România existau 255 de hoteluri şi pensiuni scoase la vânzare prin intermediul portalului, iar în prezent numărul anunţurilor pe acest segment este de 70. În această perioadă a anului cele mai multe oferte sunt la Braşov (19,5%). Urmează Constanţa (14,3%), Cluj (10,4%), Hunedoara (9,1%), Prahova, dar şi Timiş (ambele cu 7,8%).
Cel mai mare preţ al unei astfel de proprietăţi scoase oficial la vânzare în Cluj este de 3,5 milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată, sumă solicitată pentru Motelul Gilău, cu 124 de camere disponibile şi un teren de 25.000 mp. Mai sunt pe piaţă un motel situat la intrarea pe Autostrada Transilvania, în Gilău (28 de încăperi, 1,1 milioane de euro), dar şi hotelul Someşul din Dej. Acesta se vinde la pachet cu proiectul unui centru comercial, pentru 1,6 milioane de euro. Preţul afişat în august 2010 era de 2,5 milioane de euro, negociabil. Proprietarii cer pe o pensiune de 20 de încăperi din Floreşti 1,2 milioane de euro, iar o vilă de 4* din zona centrală a municipiului Cluj-Napoca are un preţ afişat de 2 milioane de euro. Ceva mai ieftin se poate achiziţiona o pensiune în Gruia (600.000 de euro) sau o casă de agrement lângă lacul Tarniţa (550.000 de euro).
"Pentru preţul corect şi alte proprietăţi sunt negociabile", susţine un hotelier clujean. "Clujul nu se regăseşte neapărat pe lista principalelor zone turistice din Romania, însă există în zonă un număr destul de mare de pensiuni. Micii investitori au supraestimat veniturile pe care le pot realiza din această activitate, iar sectorul turismului a fost şi el atins de recesiune, ceea ce face ca multe din aceste investiţii să se regăsească pe lista imobilelor scoase la vânzare", susţine Daniel Crainic, director de marketing la Imobiliare.ro.
Majoritatea ofertelor, sub 1 milion
În 18,2% din cazuri, preţurile pentru proprietăţile din ţară scoase la vânzare prin Imobiliare.ro nu depăşesc 200.000 de euro. 26% din anunţuri care fac referire la vânzarea unor pensiuni şi hoteluri se înscriu în intervalul 200.000-500.000 de euro, iar 27,3% au un preţ de afişare cuprins între 500.000 şi 1 milion de euro. Unităţile pentru care se solicită un preţ cuprins între 1 şi 2 milioane de euro reprezintă 19,5% din totalul ofertei, iar 9% din hoteluri afişează preţuri mai mari de 2 milioane de euro.