Liderii marilor companii din România şi-au prezentat viziunea la Cluj

Liderii marilor companii din România şi-au prezentat viziunea la Cluj
Directori generali ai grupurilor internaţionale cu prezenţă în ţara noastră au arătat provocările la care sunt supuşi angajaţii lor în noile condiţii de piaţă, dominate de progresul tehnologic.

„Tehnologiile se consolidează mereu şi chiar dacă se vorbeşte tot mai multe despre roboţi, autoînvăţare, nimic nu ar fi posibil fără prezenţa omului. Există mulţi tineri profesionişti, inteligenţi, implicaţi în start-up-uri, dar şi oameni care spun că nu vor fi afectaţi de progresul tehnologic. Pe de altă parte, sunt absolvenţi ai Universităţii Babeş-Bolyai care lucrează la Genpact şi au un salariu fantastic pe care părinţii lor nu ajung să îl aibă nici când ies la pensie. 
 
Uber, Amazon au performat datorită tehnologiei, însă sunt şi organizaţii care au eşuat pentru că nu au reuşit acest lucru. În prezent e important să colaborezi cu angajaţii - să creezi echipe, să delegi responsabilităţi - cu clienţii, chiar cu competitorii. Noi am creat forumuri interne de discuţii de 30-40 de oameni care vin cu tot felul de idei pe care vrem să le punem în aplicare. Viitorul nu mai înseamnă platforma mea, tehnologia mea, ci colaborarea, adică să împărţim ecosistemele”, susţine Shibu Nambiar, director general al Genpact Europe, Latin America & Africa.

Mentalitatea angajaţilor, mai greu de schimbat   
 
„La Telekom încercăm să simplificăm procesele, cu toate că această simplificare poate să însemne mai puţini oameni, mai puţine resurse. Încercăm să îmbinăm tehnologia cu tradiţia, deci trebuie să faci anumite compromisuri, însă provocarea pe care o avem este cum împărţim bugetul pentru avea şi bani pentru dezvoltare. 

La liniile fixe pe care le avem vârsta personalului este mai înaintată, iar atitudinea e mai greu de schimbat şi nici nu mai avem timpul necesar pentru aceasta. Noi ne-am propus să atragem tineri, am creat o unitate digitală, dar pentru aceasta vrem să schimbăm mediul de lucru, mai ales că unele clădirile ale noastre nu arată prea bine”, a menţionat Miroslav Majoros, CEO al Telekom România.     

„Maşinile pe care le producem noi aici, în România, ajung pe plan global. Sunt 12 platforme la nivel internaţional unde se fabrică automobilele noastre, care se numesc Dacia sau Renault în funcţie de specificul ţării unde se livrează. Sandero a devenit modelul numărul unu în Europa în privinţa maşinilor care se cumpără de către persoanele fizice, deci nu cu bani de la firmă; de asemenea, Duster este achiziţionat în multe ţări ţări europene. 40% din vânzările grupului Renault se fac cu modelele create aici. Românii trebuie să fie mândri de aceste performanţe”, consideră Yves Caracatzanis, director general al Groupe Renault România.

Tinerii refuză să intre în sistem

„Tinerii din ziua de astăzi - aşa-zisa Generaţie Y sau Milennials - rămân cel mult doi ani în firmă, dar noi avem contracte pe cinci ani cu marii producători de autovehicule. Noi ne aşteptăm de la ei la ataşament faţă de companie, de valorile sale, ei văd doar un mijloc de a-şi procura bani pentru viaţa privată, pentru timpul lor liber.

Aceşti tineri sunt văzuţi drept individualişti, dependenţi de tehnologie, fără obiective, chiar leneşi, care doresc succesul imediat şi consideră că totul li se cuvine. De fapt ei sunt dornici să înveţe, flexibili, experţi în tehnologie, colaborativi, agenţi de schimbare, orientaţi spre comunitate.

Nu vor structuri, ierarhii, proceduri, ci şi vor să lucreze de acasă, exact vineri şi luni, sau dintr-o altă filială dacă au vreo petrecere la Bucureşti sâmbătă. Constatăm că angajaţii mai în vârstă se pliază după aceştia, nu invers, pentru că şi ei şi-au dorit aceste lucruri, la vremea lor”, remarcă Daniel Metz, CEO al NTT DATA România.  
 
„Organizaţia apreciativă” a fost tema centrală a conferinţei de business „Putere prin oameni”, iniţiată la Cluj de către Fundaţia pentru Dezvoltare Managerială (CDM). 150 de manageri şi specialişti au căutat împreună răspunsuri la provocările managementului din prezent, cu accent pe valorificarea elementelor existente în companii. CDM concepe şi susţine programe de training pentru organizaţii, cursuri deschise şi consultanţă în Europa şi Asia.

Comenteaza