Kadru încheie seria de cineconcerte într-un mod spectaculos: THE THIEF OF BAGDAD (1924) - Hoțul din Bagdad, reinventat live de K not K

Kadru încheie seria de cineconcerte într-un mod spectaculos: THE THIEF OF BAGDAD (1924) - Hoțul din Bagdad, reinventat live de K not K

Primăria municipiului Cluj-Napoca, prin Centrul de Cultură Urbană, continuă și în această iarnă seria de cineconcerte KADRU, un proiect curatoriat de Cirkular, dedicat reactivării filmelor mute prin coloane sonore originale, interpretate live de artiști români contemporani. Seria își propune revitalizarea cinematografelor de cartier și creșterea accesului comunității clujene la evenimente culturale sustenabile, cu intrare liberă.

După proiecțiile People on Sunday și Bestia (1917), întâmpinate cu săli pline și un public entuziast, KADRU ajunge la ultimul cineconcert al sezonului: The Thief of Bagdad (1924) – un clasic al filmului mut, un triumf vizual al epocii și una dintre cele mai spectaculoase producții ale anilor ’20.

O fantezie orientală care a făcut istorie

Considerat încă din perioada interbelică drept unul dintre vârfurile estetice ale cinematografului mut, The Thief of Bagdad (r. Raoul Walsh) rămâne o operă canonică a filmului de aventură și a imaginarului orientalizant hollywoodian. Creat în jurul lui Douglas Fairbanks, starul absolut al epocii, filmul construiește o lume fabuloasă inspirată din O mie și una de nopți: palate colosale, creaturi mitice, zboruri pe covoare fermecate și o coregrafie corporală care transformă acțiunea în spectacol coregrafic.

Decorurile Art Nouveau, proiectate de William Cameron Menzies, au fost revoluționare: linii curbilinii, efecte grafice în peniță și un univers vizual eteric, unde personajele și arhitectura ficțiunii se mișcă într-un ritm unic. Pelicula este astăzi inclusă în National Film Registry, fiind considerată „cea mai mare realizare artistică a lui Fairbanks”.

K not K (Karpov not Kasparov)

Atmosfera filmului va fi reinterpretată de K not K (aka Karpov not Kasparov), un duo-cult care combină tobe, sintetizatoare și beat-uri electro-orientale într-un live set irezistibil, contemporan și jucăuș.
Muzica lor recreează spiritul fantezist al filmului, transformând proiecția într-o experiență intensă, aproape performativă — un dialog între imaginarul anilor ’20 și estetica muzicii electronice de azi.

Cu show-uri prezentate în muzee, cluburi și festivaluri din întreaga Europă și Asia, colaborări cu artiști precum Underworld sau Rodion GA și un stil care îmbină nostalgia anilor ’80 cu improvizația liberă, K not K aduc pe scenă exact doza aceea de nebunie care face ca filmele mute să explodeze în contemporaneitate.

 

Comenteaza