Cultura pierde teren, în România. Câți oameni mai citesc o carte sau merg la teatru măcar o dată la șase luni (SONDAJ INSCOP)

Cultura pierde teren, în România. Câți oameni mai citesc o carte sau merg la teatru măcar o dată la șase luni (SONDAJ INSCOP)
| Foto: mediafax.ro

Cultura pierde teren printre români pe zi ce trece. Mulți oameni susțin că, în ultimele șase luni, nu au vizitat un monument istoric, un muzeu sau expoziție și nu au deschis o carte pentru a o citi, relevă datele unui sondaj realizat de INSCOP Research.

Potrivit sondajului, 51.4% dintre români declară că în ultimele 6 luni au citit cărţi (romane, poezie, etc.), iar 48,5% spun că nu au citit, potrivit sondajului INSCOP, realizat la cererea News.ro.

La întrebarea ”În ultimele 6 luni aţi vizitat monumente istorice, culturale?”, 43% dintre cei chestionaţi au răspuns afirmativ, în timp ce 56,9% spun că nu au vizitat.

Numărul oamenilor care au răspuns că au mers la teatru, operă sau concerte de muzică clasică în ultimele șase luni, este foarte mic. Astfel, doar 21,4%, dintre cei chestionați au afirmat că au mers la astfel de spectacole, iar restul de 78,5% susțin că nu au fost.

Consumul cultural, în cazul tuturor activităţilor enumerate, tinde să fie mai ridicat în rândul următoarelor categorii de populaţie: persoanele cu vârsta sub 45 de ani, cele cu educaţie superioară, gulerele albe, locuitorii din Bucureşti sau din urbanul mare, cei cu un venit mai ridicat şi angajaţii la stat.

”Cititul cărţilor pare a fi cea mai frecventă formă de consum cultural, fiind probabil şi cea mai accesibilă din punctul de vedere a costurilor şi posibilităţilor efective de achiziţie, interacţiune. Vizitarea de monumente istorice, a muzeelor, galeriilor de artă, expoziţiilor sau mersul la operă, teatru sau concerte presupune accesul la acest tip de infrastructură care este încă foarte inegal în România”, afirmă Remus Ştefureac, director INSCOP Research, pentru News.ro.

Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research, pentru sursa citate. Datele au fost culese în perioada 23 octombrie - 2 noiembrie, prin metoda CATI (interviuri telefonice), prin intermediul chestionarului. Volumul eşantionului simplu, stratificat, este de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile sociodemografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3 %, la un grad de încredere de 95%. 

Comenteaza