Clujul vrea să fie City of Film în cadrul Oraşelor Creative UNESCO. Boc merge la Gala de deschidere TIFF 2021

Clujul vrea să fie City of Film în cadrul Oraşelor Creative UNESCO. Boc merge la Gala de deschidere TIFF 2021

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat că oraşul Cluj-Napoca vrea să fie City of Film în cadrul Oraşelor Creative UNESCO.

"Oraşul şi-a depus candidatura la UNESCO, pentru a fi oraş al filmului, în cadrul proiectelor oraşe creative UNESCO. Noi ne-am depus candidatura pentru City of Film şi intrăm în etapa finală a jurizării, care probabil va fi undeva în noiembrie", a delcarat Boc, la ZIUA LIVE. 

Primarul Emil Boc a declarat că va participa şi la Gala de deschidere TIFF 2021, din această seară, în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca, ediţie aniversară, festivalul sărbătorind 20 de ani existenţă.

Încă o veste bună pentru România: acceptarea, de către UNESCO, a dosarelor de candidatură prezentate de municipiile Cluj-Napoca, respectiv Sibiu, pentru includerea în Rețeaua orașelor creative a UNESCO. Ulterior, va începe faza de evaluare, care va stabili dacă orașele candidate vor fi incluse sau nu în Rețea. Rezultatele finale vor fi anunțate la începutul lunii noiembrie 2021.

Din Rețeaua lansată în 2004, fac parte, în prezent, 246 orașe, din peste 80 de țări, printre care însă, în prezent, nu se numără niciun oraș din România.

Ce este Reţeaua Oraşelor Creative?

Reţeaua Oraşelor Creative a fost creată pentru a promova cooperarea cu și între orașele care au identificat creativitatea drept un factor strategic pentru dezvoltarea urbană durabilă, în scopul de a:

  • consolida creaţia, producția, distribuția și difuzarea activităților, bunurilor și serviciilor culturale
  • dezvolta hub-uri de creativitate și inovare și a lărgi oportunitățile pentru persoanele care activează în sectorul cultural
  • îmbunătăți accesul și participarea la viața culturală, în special pentru grupurile marginalizate sau vulnerabile
  • integra cultura și creativitatea în planurile de dezvoltare durabilă.

Rețeaua acoperă șapte domenii de creație: artizanat și arte folk, arte media, film, design, gastronomie, literatură și muzică. Domeniul creativ poate fi ales de către orașe în funcție de preferința lor pentru un anumit sector al industriei creative. 

Orașele trebuie să prezinte un plan de acțiune realist, inclusiv proiecte specifice, inițiative și politici care urmează să fie executate în următorii patru ani după desemnare la nivel local și internațional, pentru a pune în aplicare obiectivele rețelei.

În urma procesului de evaluare realizat prin consultări interne și externe cu experți independenți și orașele membre ale rețelei, Directorul General  UNESCO desemnează orașele creative.

Comenteaza