Cifrele oficiale Untold: câţi participanţi a strâns festivalul şi de unde au venit GALERIE FOTO

Cifrele oficiale Untold: câţi participanţi a strâns festivalul şi de unde au venit GALERIE FOTO
Prima ediție a festivalului Untold, desfășurat în perioada 30 iulie – 2 august, s-a dovedit a fi una de succes, peste 240.000 de festivalieri fiind prezenți la eveniment.

170 de artiști au creat o atmosferă memorabilă timp de peste 88 de ore și, în medie, 60.000 de festivalieri s-au bucurat zilnic de prestațiile unora dintre cei mai apreciați artiști ai momentului. De asemenea, ultimele două seri de festival au înregistrat vârfuri de audiență, în premieră pe Cluj Arena, pentru prestațiile headlinerilor Armin van Buuren și David Guetta. 

"Dorim să mulțumim festivalierilor și comunității clujene pentru că au fost alături de noi. Am avut alături de noi un public cu un comportament exemplar, care ne-a sprijinit să realizăm o primă ediție de succes cu foarte puține incidente. Apreciem înțelegerea comunității locale și vă reasigurăm de toată implicarea noastră de a respecta toate normele referitoare la amprenta în comunitate pe parcursul festivalului, fără de care acesta nu ar fi fost o reușită.

Peste 150 de artiști au avut parte de showuri de neuitat la Cluj-Napoca și toți vor să se reîntoarcă anii viitori în fața aceluiași public de neegalat. Eforturile noastre au fost răsplătite de entuziasmul și aplauzele unui public nespus de frumos, pe care sperăm să-l vedem și la ediția următoare", a declarat Bogdan Buta, directorul general al festivalului.

Armin van Buuren şi David Guetta, vedetele incontestabile

Sala Polivalentă și Parcul Central au întâmpinat festivalierii cu instalații pe perdea de apă și proiecții de video mapping, dar și concerte și multiplele activițăți de relaxare. Fanii muzicii rock și retro au participat la convertele dedicate din Piața Unirii și Euforia Music Hall, în timp ce la Ștrandul Sun activitățiile de relaxare au fost preferatele petrecăreţilor.

Vedeta incontestabilă a festivalului a fost scena principală, a cărei efecte speciale au încântat atât headlinerii, cât și publicul. Avicii, Armin van Buuren, David Guetta și ATB au fost doar câțiva dintre artiștii care au comunicat pe conturile lor de Facebook sau Instagram experiența din cadrul concertelor susținute la Untold, postările lor adunând zeci de mii de aprecieri din toată lumea.

De unde vin şi ce medie de vârstă au festivalierii

Conform informaţiilor furnizate de organizatorii festivalului, între 29 iulie și 2 august site-ul evenimentului a înregistrat aproape 500.000 de vizitatori unici, cu un minimum de 1.400 de vizitatori aflați simultan pe site în orice moment al zilei. Accesările au fost realizate în proporție de 53% de pe dispozitive mobile.

Datele analitice înregistrate arată că peste 75% dintre vizitatori au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani și vin țări precum România, Marea Britanie, Germania, SUA, Ungaria, Italia, Franta, Spania, Olanda şi Austria. De asemenea, aplicația de mobil a festivalului, lansată cu cinci zile înainte de debutul acestuia, are peste 30.000 de download-uri.

Din totalul de participanți, 15% au fost turiști străini, din țări precum Mexic, Noua Zeelandă, Japonia, Coreea de Sud, SUA și Canada, Olanda, Polonia, Marea Britanie, Franța, Germania, Ungaria, Cehia şi Spania.

Aproape 5.000.000 de persoane au interacționat cu pagina de Facebook a festivalului în ultima săptămână, dintre care peste 830.000 de fani au intracționat direct cu pagina prin comentarii, like-uri și share-uri. Spot-ul oficial al festivalului, teaser-ul și videoul de prezentare a scenei principale au cumulat un reach de 1.067.000 și peste 320.000 de vizualizări pe Facebook.

Echipa lui Armin van Buuren, implicată în construcţia scenei principale

Construcția scenei principale însumează 1.200 mp decor, 306 mp de ecrane video, 533 de lumini și proiectoare, efecte pirotehnice impresionante și 11 variante de proiectare. În echipa de producție de la scena principală au fost specialiști care lucrează cu Armin van Buuren, Tiesto și Hardwell. Decorul scenei a invitat publicul să se lase purtat într-o lume de basm, să evadeze din cotidian pentru patru zile în care experiențele memorabile au fost puse în valoare de inovații tehnologice.

Comenteaza