Aur pentru echipa UBB Cluj la „NIBS Worldwide Case Competition”
- Scris de Ziua de Cluj
- 24 Mar 2025, 15:14
- Educaţie
- Ascultă știrea

Cea de-a 29-a ediție a competiției internaționale de studii de caz în economie intitulată „NIBS Worldwide Case Competition” a fost câștigată de o echipă de studenți din cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA).
Echipa studențilordin cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor a câștigat cea de-a 29-a ediție a competiției internaționale de studii de caz în economie, „NIBS Worldwide Case Competition”, desfășurată în perioada 16-21 martie, în orașul Nanchang din China la Jiangxi University of Finance and Economics.
Evenimentul a reunit 16 echipe universitare din 13 țări, calificate în urma selecției globale din 2024. Echipa clujeană a avut o performanță excepțională la competiție, calificându-se de pe primul loc al diviziei în faza eliminatorie, câștigând ulterior atât semifinala, cât și finala competiției. UBB obține astfel titlul de campioană mondială a ediției din 2025, surclasând pe podium echipa belgiană EPHEC, respectiv echipa olandeză de la Rotterdam Business School.
Echipa studențească de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din cadrul UBB a concurat în divizie cu echipele de la LAB University of Applied Sciences (Finlanda), Universidade de Brasília (Brazilia) și St. Mary’s University (SUA).
După calificarea în semifinala competiției, studenții clujeni au reușit să învingă echipa de la Technological University Dublin (Irlanda). În finală, echipa UBB s-a confruntat cu echipe de la Heilbronn University (Germania), Rotterdam Business School (Olanda) și EPHEC (Belgia). Pe baza evaluării juriului, echipa UBB a avut cea mai bună performanță în finala competiției, obținând astfel titlul de campioană a celei de-a 29-a ediții a NIBS Worldwide Case Competition.
Membrii echipei din Cluj-Napoca au fost Boros Richard (anul II, Management), Fazakas Boglárka (anul II, Informatică Economică), Kolozsi Gergő (anul III, Marketing) și Kozma Krisztina (anul II, Management). Pregătirea echipei a fost coordonată de dr. Szász Levente, dr. Györfy Lehel și dr. Rácz Béla-Gergely. Echipa a fost însoțită la competiție de doctoranda Izsák Réka.
În cadrul competiției, echipele participante au avut de rezolvat cinci studii de caz reale, abordând teme precum expansiunea globală a unui brand african de modă pentru femei; dinamizarea turismului chinez în Arabia Saudită; dezvoltarea culturii organizaționale și a resursei umane la compania Seams and Stitches; plan de franciză și de expansiune pentru ChopValue, o companie specializată în reciclarea bețișoarelor chinezești; respectiv, în finală, elaborarea unei strategii pentru compania Tencent Games pentru valorificarea oportunităților de afaceri în categoria de jocuri „survival, open world and crafting”.