Breaking news Vineri încep lucrările la Centură Metropolitană. Peste o lună, la metroul din Cluj

Vineri încep lucrările la Centură Metropolitană. Peste o lună, la metroul din Cluj

Anunțul a fost făcut de primarul Emil Boc, miercuri, 22 mai 2024, la ZIUA LIVE.

''Pot să va spun astăzi că avem autorizația de construire pentru primul tronson al centurii metropolitane, iar lucrările vor începe în 24 mai 2024. În maxim 30 de zile vor începe lucrările și la metrou, pentru că mai sunt câteva lucruri de rezolvat'', a declarat Emil Boc, la ZIUA LIVE.

CENTURA METROPOLITANA

SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii. Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare. Au fost 6 ofertanți la această licitație.

În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență.Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri). Accesul la spital se va face direct din DN1, dar și prin spate pe la mall-ul VIVO printr-o bretea sencudată. De asemenea, DN1 va fi lărgit la 6 benzi: 4 de circulație, 2 pentru autobuze, SMURD, pompieri, piste de biciclete de 3 m lățime.

''Am corelat toate lucrările de infrastructură, pentru a putea obține și o bună conectivitate cu Spitalul Regional de Urgență. Am început cu acest tronson, din Florești până în Cluj-Napoca, și pentru că este cea mai aglomerată ruta din România. Ruta această se lărgește de la 4 la 6 benzi, adică la finalul anul viitor să ai posibilitatea să introduci linie dedicată din Florești până în Mărăști de transport în comun. Vei avea bandă dedicată pentru salvare, pentru Spitalul Regional de Urgență. În plus, se va realiza un pasaj suprateran, acolo unde este unitatea militară, adică cei care vin din Cluj și pleacă spre Gilău nu se opresc deloc, merge peste pasaj mai departe, iar cei care merg la gilău, o iau îndreaptă fac o scurtă giratie și intră la spital. Vor fi piste de biciclete pe această ruta de centură, și o nouă trecere de pietoni după Podul .'', a declarat edilul Emil Boc, la ZIUA LIVE.

Pentru tronsonul doi asocierea formată din firmele românești Con-A Operations (lider), Dimex-2000 Company, Concelex, împreună cu Hydrostroy AD (Bulgaria) și Automagistral-Pivden (Ucraina) a depus contestație la CNSC privind anularea licitației.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

METROU

Amintim că, Alin Tișe a semnat marți, 21 mai 2024, în regim de urgență, autorizația de construire pentru investiția „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere.

Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.

Comenteaza