Varianta Floreşti - Cluj are şi piste de biciclete. Primarul spune că va fi gata în 2015. VEZI TRASEUL

Varianta Floreşti - Cluj are şi piste de biciclete. Primarul spune că va fi gata în 2015. VEZI TRASEUL
Primarul Floreştiului a anunţat cum vrea să construiască centura de sud a comunei şi care este termenul de execuţie.

Centura de sud a Floreştiului poate fi lesne numită centura de salvare. Mii de oameni îşi pierd zilnic răbdarea, şi-o regăsesc şi apoi o pierd din nou în traficul de pe DN1. Pentru ei, acest drum poate însemna o salvare de la chin şi de la nervi. Cine nu ştie cum se circulă în Floreşti pe la 7.30 este invitatul nostru mâine dimineaţă.

Aşa cum ZIUA de CLUJ v-a informat, proiectul tehnic al centurii a sosit la Primărie la finalul săptămânii trecute. El a fost elaborat de SC Luca Way SRL, din Bucureşti.

Au avut contract cu Consiliul Judeţean Cluj

Potrivit prezentării de pe website-ul său, Luca Way este o companie românească specializată în proiectare şi supervizare lucrări de infrastructură, cum ar fi proiectarea şi supervizarea lucrărilor de drumuri şi autostrazi, lucrări de apă şi canalizare, staţii de epurare şi tratare, clădiri, lucrări electrice şi alte utilităţi.

Este fosta societate Poyry România, una dintre firmele abonate la contractele cu statul. Firma are un istoric bogat în privinţa contractelor din bani publici, fosta Poyry încasând, atât în timpul guvernării PSD, cât şi cea a PDL, milioane de euro pentru supravegherea diferitor lucrări de infrastructură, din toată ţara. În 2010, Poyry România SRL a realizat, într-o asociere cu EcoTerra SRL, studiile de fezabilitate pentru reabilitarea tuturor drumurilor judeţene din Cluj. Firma a fost rebotezată în 2012 după numele directorul general Poyry, Radu Luca.

129.997
lei fără TVA a costat proiectul tehnic realizat de firma SC Luca Way SRL

Faţă de primăria din Floreşti, compania bucureşteană s-a achitat bine de sarcină. "Termenul convenit pentru predarea proiectului era de trei luni, iar ei l-au terminat într-o lună şi jumătate. Am fost foarte mulţumit", a spus primarul Horia Şulea.

Drumul va avea şi piste de biciclete

Conform proiectului (foto în galerie), centura va pleca de pe strada Tăuţi, unde se va construi un sens giratoriu, va trece prin spatele centrului comerciul Polus şi se va termina în strada Sfântul Ioan, din Cluj.

2,7
kilometri va avea drumul secundar dintre Floreşti şi Cluj

La intersecţia cu strada Valea Gârbăului mai este proiectat un sens giratoriu. Drumul se intersectează şi cu o altă stradă din Floreşti, Răzoare. Practic, în afara de Tăuţi, vor mai exista două străzi care vor lega acest drum de DN1, ambele parte din acest proiect.

Carosabilul va avea o lăţime de şapte metri; 1,50 metri va fi lăţimea unui trotuar şi doi metri a celuilalt, care va conţine şi o pistă pentru biciclete. Câte 40 de centimetri pe ambele laturi ale drumului sunt rezervate pentru rigole. 

Se vor construi mai multe podeţe şi poduri, dar, în linii mari, traseul urmăreşte un drum agricol existent, aşa încât vor fi puţine exproprieri de făcut.

Primarul vrea contract de credit-furnizor

Primăria anunţase iniţial că banii pentru centură vor veni dintr-un credit bancar. Între timp, primarul s-a răzgândit şi vrea credit furnizor. „Ar fi soluţia cea mai bună. Am putea să dăm lucrarea unei companii mari", a explicat Horia Şulea.

7
milioane de euro este suma totală estimată pentru lucrare

„Credit furnizor" înseamnă că lucrarea se realizează exclusiv din banii companiei contractante, căreia cumpărătorul, adică Primăria, îi plăteşte apoi toate sumele investite în baza unui grafic de rambursare convenit de comun acord.

Termen de finalizare: şase luni

De la proiect la punerea sa în practică mai sunt de făcut o serie de paşi. Evident, lucrările nu vor începe în plină iarnă. Partea bună este că noua centură va fi gata anul viitor, cel puţin aşa promite Horia Şulea. "Trebuie să angajăm mai întâi o firmă de consultanţă, apoi vom face licitaţia pentru lucrări. Dacă nu vor apărea contestaţii, cred că lucrările vor începe în aprilie 2015. Dorinţa mea este să fie gata în şase luni, cred că acesta este un termen de execuţie normal", a spus primarul.

Primăria Cluj participă şi ea la proiect, dar cu numai 80 de metri din teritoriul intravilan. Edilii municipiului au promis că vor reasfalta strada Sfântul Ioan.

 

Comenteaza