Video Undă verde de la Jucu pentru trenul metropolitan

Undă verde de la Jucu pentru trenul metropolitan

Consilierii locali au aprobat realizarea lucrărilor pe domeniul public al comunei Jucu pentru trenul metropolitan.

Consilierii locali au aprobat, în unanimitate, proiectul de hotărâre privind aprobarea realizării lucrărilor pe domeniul public al comunei Jucu pentru obiectivul PLAN URBANISTIC ZONAL ȘI STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU PROIECTUL „TREN METROPOLITAN GILĂU-FLOREȘTI-CLUJ-NAPOCA-BACIU-APAHIDA-JUCU-BONȚIDA”-ETAPA I A SISTEMULUI DE TRANSPORT METROPOLITAN RAPID CLUJ:MAGISTRALA I DE METROU ȘI TREN METROPOLITAN, INCLUSIV LEGĂTURA DINTRE ACESTEA-COMPONENTA 2. TREN METROPOLITAN CLUJ. 

Proiectul se desfășoară pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca și comunele Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu, cu un traseu de 48,8 km și 23 de stații.

Valoarea estimativă a proiectului este de 172 milioane euro (fără TVA). Consiliul Județean Cluj s-a angajat să contribuie cu cca. 10 milioane euro și le mulțumim încă o dată pentru susținere.

Proiectul constă în esență în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată între Gârbău și Bonțida. Infrastructura rutieră și pietonală aferentă include realizarea de pasaje subterane la Cluj-Napoca, pe Str. Fabricii de Zahăr și conexiuni cu Aeroportul „Avram Iancu” și stația de metrou Viitorului, precum și amenajarea de peroane și pasaje pentru pietoni.
Obiectivul este folosirea infrastructurii existente pentru o mobilitate mai bună în zona metropolitană, iar trenul metropolitan să completeze proiectele metroului și centura metropolitană pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung a Clujului.

Proiectul pentru trenul metropolitan Cluj a fost pus pe masa Comisiei Europene, a fost inclus în masterplanul de transporturi și Planul Operațional de Transporturi 2021-2027, iar se lucrează la îndeplinirea etapelor legale necesare pentru a depune și obține finanțarea europeană.

Intervenții cuprinse:

- Modernizare și construcție stații: 5 modernizări, 8 stații noi (în Jucu, Apahida și municipiul Cluj-Napoca), 10 stații fără lucrări;
- Infrastructură rutieră și pietonală: pasaje pietonale și pasaj rutier subteran la Cluj-Napoca (zona str. Fabricii de Zahăr); amenajarea de peroane, pasaje pietonale și parcări auto în stațiile din afara municipiului (Gârbău, Rădaia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida);
- Modernizare treceri la nivel existente;
- Achiziție material rulant: 7 trenuri, capacitate totală 840 pasageri, dotări moderne.

În acest vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici pentru trenul metropolitan și se va depune prima cerere de finanțare europeană.

Comenteaza