Undă verde de la Florești pentru proiectul Metroului

Undă verde de la Florești pentru proiectul Metroului

Consiliul Local Florești a aprobat, în ședința ordinară de joi, un proiect de hotărâre necesar continuării lucrărilor la Metrou. Este vorba de noi exproprieri care vor fi realizate pe raza municipiului Cluj-Napoca și a comunei Florești.

Potrivit documentației, se aprobă Planul Urbanistic Zonal – Tren Metropolitan Gilău-Florești- Cluj-Napoca - Baciu- Apahida – Jucu - Bonțida – Etapa 1 a sistemului de transport metropolitan Cluj Magistrala 1 de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea – COMPONENTA 1. MAGISTRALA 1 DE METROU, beneficiar: MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA, pentru un teren aflat în proprietatea Statului român, în administrarea Ministerului Transportului și infrastructurii prin Municipiul Cluj-Napoca, delimitat conform Deciziei de expropriere nr. 443988/29.04.2024 și a anexei la decizie.

Suprafața reglementată specific prin PUZ de pe raza UAT Cluj-Napoca (~40,39ha), cuprinde imobilele cu nr.cad.355567, nr. cad.355581, nr. cad.355582, nr.355583, nr. cad. 355584, nr. cad. 355585, nr.cad.355586, nr. cad. 355587, nr. cad. 355588, nr. cad. 355590, nr. cad. 355591, nr. cad. 355592, nr. cad. 355618, nr. cad. 355638, nr. cad. 355641, nr. cad. 355646, nr. cad. 355647, nr.cad. 355650, nr. cad. 355665, nr. cad. 355678, nr. cad. 355679, nr. cad. 355680, nr. cad. 355681 și nr. Cad. 355692.

Suprafața reglementată specific prin PUZ de pe raza UAT Florești (~19,98ha), cuprinde imobilele cu nr. cad. 88150, nr. cad. 88151, nr. cad. 88152, nr. cad. 88153, nr. cad. 88162, nr. cad. 88163, nr. cad. 88164 și nr.cad. 88170.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu unanimitate de voturi.

Proiectul Magistralei 1 de Metrou constă în construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (în lungime de 21,1km cu 19 stații + depou), inclusiv câteva facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.

Teritoriul studiat prin PUZ are o suprafață totală de ~ 521ha, din care ~243ha pe teritoriul administrativ al UAT Cluj-Napoca și 278ha pe teritoriul administrativ al UAT Florești, iar teritoriul reglementat specific, în suprafață ~60,37ha, delimitat conform Deciziei de expropiere nr. 443988/29.04.2024 și a anexei la decizie , cuprinde imobile de pe raza UAT Cluj-Napoca (în suprafață de ~40,39ha) și UAT Florești (în suprafață de ~19,98ha).

Traseul liniei de metrou ușor începe din sudul Cartierului Terra din Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo.

Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Vezi AICI ultimele detalii de pe șantierul Metroului Cluj.

Comenteaza