News alert Video Tren metropolitan Nădășel - Bonţida, Metrou Gilău - pod Ira. Unde vor fi staţiile

Tren metropolitan Nădășel  - Bonţida, Metrou Gilău - pod Ira. Unde vor fi staţiile
Tren metropolitan Nădășel  - Bonţida, Metrou Gilău - pod Ira. Unde vor fi staţiile
Metroul din Cluj ar putea costa 600 milioane de euro. Primăria, inspirată de un model din Italia

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a semnat joi, 4 aprilie 2019, împreună cu primarii comunelor Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida acordul de asociere privind realizarea în parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru trenul metropolitan și metrou.

Proiectul de investiții va fi realizat în două etape

1. Tren Metropolitan pe infrastructura actuală

În prima etapă va fi realizat Trenul Metropolitan pe infrastructura actuală. În această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația de la Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 de km. Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleași și se propune adăugarea unor noi stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. tăietura Turcului și la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case), etc. De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

2. Metrou Gilău - pod Ira. Subteran în oraş, suprateran în afară 

În cea de a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 km. Proiectul va avea două părți: 

În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești - viitorul spital regional de urgență - centrul comercial Vivo - cartierul Mănăștur - centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira. Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând să fie realizat subteran.

A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău. Până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău și Nădășel pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan.

În perioada imediat următoare va fi lansată licitația pentru Studiul de prefezabilitate a metroului și Studiul de fezabiltate pentru trenul metropolitan.

Comenteaza