Test de stres: traficul fără podul Traian şi cu benzi pentru troleibuze/autobuze

Test de stres: traficul fără podul Traian şi cu benzi pentru troleibuze/autobuze
A început şcoala şi, odată cu ea, au reînceput şi problemele din trafic.

Suntem deja căliţi. După ce, anul trecut, Clujul a fost un şantier, lipsa din peisaj a unui pod, cum este Traian, nu ne mai poate afecta. Sau nu?

Adevărul este că, în lipsa podului şi prin închiderea străzii Iaşilor, traficul s-a aglomerat pe străduţele din spatele halei agroalimentare, imediat după începerea şcolii. Sunt două licee importante în zonă, Bălcescu şi Avram Iancu, dar mai sunt şi clădiri de birouri unde majoritatea angajaţilor şi-au epuizat deja concediile de vară.

Constanţa este o arteră nerecomandată celor care suferă cu nervii, iar numele unui oraş frumos, precum Paris, este purtat de o stradă cu o înghesuială cât se poate de urâtă. Se poate spune că această zonă nu a trecut testul de stres al începerii anului şcolar. ZIUA de CLUJ a discutat cu Mirela Mărincean, şefa Serviciului circulaţie din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

„Ieri (luni n. red.) s-a circulat mai bine ca astăzi, dar nu peste tot. Mă aşteptam ca în centru să apară probleme, dar a fost mai rău pe strada Paris. Întotdeauna început este mai greu, apoi lucrurile se stabilizează", a comentat angajata municipalităţii.

Podul Traian a fost închis în luna august. Acesta urmează să fie demolat şi reconstruit. Termenul de finalizare a lucrărilor este de şase luni, iar firma care a câştigat licitaţia este Diferit.

Întrebată dacă serviciul circulaţie intenţionează să intervină în vreun fel, Mirela Mărincean a mutat discuţia spre Piaţa Cipariu: „Poate că ar mai trebui să vedem una verde dacă are probleme sau să semaforizăm anumite treceri de pietoni şi mă refer în mod special la cea de pe strada Milton Lehrer, în apropiere de intrarea spre Andrei Mureşanu. Impresia este că trecerea la liber a pietonilor influenţează negativ circulaţia".

Tot din Piaţa Cipariu pleacă şi banda dedicată mijloacelor de transport în comun, introdusă momentan cu titlu experimental. Mirela Mărincean a spus că iniţiativa se dovedeşte un succes. „Surprinzător, banda dedcată merge bine. Atâta că pe banda nou creată, prin eliminarea locurilor de parcare din zona Parcului Ştefan cel Mare, nu îndrăzneşte lumea să circule.

Am fost şi azi (marţi n. red.) dimineaţa, şi ieri. Nu erau maşini parcate, dar şoferii nu ştiau să circule pe acolo şi mai au nevoie de timp ca să se obişnuiască. Sunt două benzi de mers la dreapta şi două de mers înainte. Dacă te duci pe banda din stânga mergi bine, dacă stai în coada celorlalţi evident că ai o dificultate", a mai menţionat aceasta.

Banda dedicată mijloacelor de transport în comun a fost creată la începutul verii. Dacă lucrurile vor funcţiona aşa cum îşi doresc municipalitate şi Compania de Transport Public, în curând modelul va fi folosit şi pe axa vest-est. Scopul este ca viteza medie de deplasare cu mijloacele de transport în comun să crească. În prezent, specialiştii susţin că s-ar situa în jurul a 15 km/h.

Comenteaza