Se pregăteşte licitaţia privind studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană

Se pregăteşte licitaţia privind studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană
| Foto: Arhiva

Municipalitatea se pregăteşte să lanseze licitaţia privind studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană a oraşului, investiţie pentru care sunt alocaţi, din bani europeni, 150 de milioane de euro.

"Aşteptăm forma finală de validare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) pentru licitaţia care vizează studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană a oraşului. S-a realizat procedura pentru achiziţionarea consultantului care să redacteze caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate, s-a şi redactat şi s-a postat pe SEAP. Termenul de 14 zile lucrătoare pentru a avea acceptul de validare expiră săptămâna aceasta, după care urmeză termenul de depunere al ofertelor, evaluarea acestora şi desemnarea câştigătorului licitaţiei", a declarat edilul Emil Boc, în cadrul matinalului Realitatea FM Cluj.

Primăria a bugetat cu 9,4 milioane de lei, din totalul estimat de 12 milioane, demersurile pentru începerea construirii centurii metropolitane. Banii sunt pregătiți pentru studiul de fezabilitate, studii urbanistice, geologice, topo, documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie, proiect tehnic și detalii tehnice de execuție.

Amintim că, la începutul lunii decembrie 2017, localităţile Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida au semnat protocolul de colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în scopul elaborării studiului de fezabilitate și a documentației tehnice necesară pentru emiterea autorizației de construire a centurii metropolitane. S-au semnat două contracte: municipiul s-a asociat cu comunele, apoi Clujul a semnat protocolul cu CNAIR.

DATE TEHNICE - CENTURA METROPOLITANĂ

Transregio Feleac, cum se numeşte centura metropolitană în MPGT, are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe Drumul Național nr. 1.

Acest drum costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km.

Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

 

Comenteaza