Se instalează noile linii de troleibuz

Se instalează noile linii de troleibuz

Cluj-Napoca ar urma să aibă în curând nu numai troleibuze noi pe străzi, ci și linii noi de troleibuze care să lege mai multe cartiere ale orașului de fosta zonă industrială. Se lucrează la infrastructura acestora. 

"Se instalează o noua linie de troleibuz, de la Sens Giratoriu Mărăști spre Bluevardul Muncii. Azi-dimineață lucrau pe Fabricii, acum sunt în sensul giratoriu din Mărăști", scrie un utilizator Info Trafic. 

"Liniile de troleibuz vor fi duse pana la Emerson, dar inca nu se stie, din cauza amanarii licitatiei, firma care va monta firele in continuarea Bulevardului Muncii si pe strada Liviu Rebreanu. CTP nu poate face lucrari asa ample. Deocamdata se doreste infintarea liniei 14, Manastur - Piata Marasti - Str. Fabricii - Bulevardul Muncii. Si linia 10, o linie circulara, Gheorgheni (capatul liniei 3) - Piata Avram Iancu - Strada Paris - Piata 1 Mai - Strada Fabricii - Bulevardul Muncii si retur strada Fabricii - Sengiratoriu Marasti - Strada Alexandru Vaida Voievod capat de linie 3. Se doreste electrificarea liniilor 23, 33, 34, 48, 23L si 48L. Trebuia realizate toate deja dar Covid 19...", mai spune un alt internaut. 

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat înființarea a trei noi linii de troleibuz, în acest an. Este vorba despre o linie care leagă cartierul Mănăștur de Piața Gării, o linie între cartierul Gheorgheni și Parcul Industrial Tetarom II și o linie cartier Mănăștur - Tetarom II.

"Am stabilit împreună cu Compania de Transport Public următoarea strategie pentru anul acesta: trei linii noi de troleibuze vor fi înființate în oraș, linii complet noi, care vor deservi în principiu, cartierul Mănăștur – Piața Gării, o altă linie cartierul Gheorgheni – Parcul Industrial Tetatrom II,  cu întoarcere la Emerson, o altă linie care merge din cartierul Mănăștur până la Parcul Industrial Tetarom II și aceste linii, cu mai multe stații pe care încă le discutăm vor fi linii complet noi. Compania a prevăzut banii în buget, se va lucra la dimensiunile tehnice, proiectare, realizarea liniilor, astfel încât trei linii noi de troleibuze să fie implementate în oraș", a declarat Emil Boc, la începutul anului. 

De asemenea, două linii existente de autobuz vor fi modificate în linii de troleibuz, respectiv liniile 23 (Piața Mihai Viteazu - Bulevardul Muncii) și 48 (Aleea Băișoara - Bulevardul Muncii). " Alte două linii vor beneficia de înlocuirea autobuzelor existente cu troleibuze. Este vorba despre linia 23 și de linia 48, care vor înlocui actualele autobuze cu troleibuze. Vor fi scoase din circulație troleibuzele vechi, odată cu intrarea în circulație a acestora e care le veți vedea astăzi", a mai spus primarul Clujului.

Rețeaua de troleibuze din Cluj-Napoca a fost realizată între anii 1959 și 2015 și are trasee de 139 km pentru șapte linii active. Principalele beneficii ale transportului urban cu troleibuze sunt economia de combustibil și reducerea poluării.

Flota Companiei de Transport Public va fi dotată cu 50 de troleibuze noi din Polonia. Firma Solaris Bus & Coach a câștigat licitația pentru contractul de 123 de milioane de lei. Un troleibuz costă 2,4 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Sunt vehicule cu 140 de locuri, din care 36 pe scaune, cu dotări moderne. Primele patru au ajuns la Cluj în septembrie 2019. 

Comenteaza