S-a decis pe unde se leagă centura Clujului de autostrada Transilvania. Vezi când încep lucrările

S-a decis pe unde se leagă centura Clujului de autostrada Transilvania. Vezi când încep lucrările
Un proiect important de infrastructură din judeţul Cluj va intra în etapa de licitaţie în perioada următoare.

Este vorba de drumul care va lega centura de est a Clujului, Vâlcele-Apahida, prin Drumul Naţional nr. 1 Cluj-Turda cu Autostrada Transilvania. Studiul de fezabilitate a acestui obiectiv a fost finalizat recent de către o firmă din Bucureşti.

„Am cerut câteva modificări la studiul de fezabilitate care vor fi făcute în următoarele două săptămâni. Apoi, vor fi scoase la licitaţie proiectarea şi execuţia lucrării. Sperăm ca în primăvară să înceapă lucrările", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Eugen Cecan, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj.

Potrivit acestuia, a fost aleasă varianta de legare cu autostrada, din DN1, pe la Tureni (mai era în discuţie şi varianta pe la Mărtineşti, n. red.). Drumul va avea o lungime de circa 5 km, o lăţime de două benzi pe sens, pe o porţiune de 2,5 km va exista o a treia bandă la urcare şi se va lega cu autostrada Transilvania (A3) la kilometrul 21, unde există un pod şi trebuie făcute bretelele de urcare şi coborâre.

Construirea drumului ar urma să coste în jur de 6 milioane de euro. Aceasta înseamnă că va depăşi 5 milioane de euro şi se va impune, pentru construirea lui, o licitaţie deschisă internaţională, care are termen de adjudecare între 40 şi 50 de zile.

Avantajele pentru traficul din zonă, odată cu construirea acestei şosele, sunt foarte mari. În primul rând traficul greu de pe DN1, care intră acum prin Turda, ar evita municipiul. Apoi ar fi legătura foarte uşoară a A3, de pe DN1, cu centura Vâlcele-Apahida, şi cu Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj.

După ce se va termina şi porțiunea din autostrada Transilvania dintre Gilău şi Nădăşel, se va putea elimina din Cluj-Napoca şi traficul greu de tranzit de pe ruta Zalău.

Discuţii despre această şosea de legătură se poartă încă din 2012, dar abia anul trecut au fost alocaţi bani de la bugetul central pentru realizarea Studiului de fezabilitate. Cecan afirmă că nu vor fi probleme cu alocarea banilor în continuare pentru proiectarea şi execuţia propriu-zisă a drumului de la Tureni la Autostrada Transilvania.

Comenteaza