România, un cimitir al maşinilor din UE. Boc: "Maşina trebuie tratată ca o soacră"

România, un cimitir al maşinilor din UE. Boc: "Maşina trebuie tratată ca o soacră"
| Foto: Facebook/Info Trafic jud. Cluj

Transportul public în comun este o prioritate pentru municipalitatea clujeană, primarul Emil Boc fiind de părere că maşina personală a ajuns "stăpânul nostru". 

"Trebuie să ne schimbăm şi noi mentalitatea. Toate oraşele îşi schimbă mentalitatea în privinţa automobilelor. Noi ne procupăm să facem centură, metrou, tren metropolitan, să lărgim străzi, să facem benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun.

Toate acestea se întâmplă, se fac. Faptul că am devenit un cimitir al maşinilor din Uniunea Europeană este o problemă pe care un primar nu o poate rezolva. Când am ajuns la 60.000 de maşini în 2000, la 200.000 de acum, primarul nu poate rezolva problema peste noapte.

Soluţia am spus-o şi o să o duc mai departe. Scrie în Constituţie că toţi oamenii sunt egali în faţa legii. Asta ce înseamnă, că şi acei oameni care stau 30 într-un autobuz au dreptul, ca şi cei care circulă 1 în maşină, să meargă mai repede.

30 de oameni au mai multe drepturi decât unul care stă într-o singură maşină. Şi atunci am luat decizia de a prioritiza transportul în comun. Are în continuare posibilitatea să meargă cu maşina, dar obligaţia noastră este să avem un transport public performant, la timp, şi cu linie dedicată. Atunci oamenii pot să opteze.

Asta facem acum, chiar dacă avem un oraş în vale, unde nu îţi poţi permite extinderi sau extensii urbane şi trebuie lucrezi cu cei ai. Şi atunci marile bulevarde vor fi regândite, eliminate maşinile, create benzi dedicate pentru transportul în comun, astfel încât cei care doresc să circule mai repede şi mai fluent să folosească un transport public în comun de calitate.

Spunea, cred, primarul Bogotei, un oraş este modern nu atunci când cei săraci merg cu maşina, ci atunci când cei bogaţi merg cu transportul în comun. Maşina s-a transformat dintr-un slujitor al nostru, într-un stăpân al nostru. Mai citeam într-o carte, în care un teoretician spunea: "Maşina trebuie tratată ca o soacră. Cu soacra trebuie să ai relaţii bune, să o apreciezi, să ai grijă de ea, dar nu să îţi controleze viaţa". Aşa şi cu maşina. Se poate alege şi mersul pe jos, bicicleta", a declarat Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Bandă de bus în Gheorgheni, din aprilie. Câte locuri de parcare dispar

Primăria Cluj-Napoca prelungeşte benzile dedicate transportului în comun în cartierul Gheorgheni. Din 2 aprilie 2019, pe segmentul Septimiu Albini - Cipariu (de unde continuă cea existentă spre Regionala CFR), pe sensul de mers spre centrul oraşului. Vor dispărea 68 de locuri de parcare la bordură, pentru care nu există însă abonamente. Mai multe detalii AICI!

Benzile dedicate de autobuz, funcţionale de aprope 3 ani 

Primăria Cluj-Napoca a implementat, în vara lui 2016, un proiect pilot în zona centrală a oraşului: o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun, pe o lungime de circa 500 m, din Piaţa Cipariu înspre Regionala CFR. La final de august 2017 a fost inaugurată şi banda care pleacă de la biserica Sf. Petru (Mărăşti) și ajunge până la Primărie (centru), cu o lungime de 1,6 km. În viitor, după lărgirea străzii Calea Mănăştur, banda de autobuz urmează să fie extinsă până spre ieşirea din oraş. 

Comenteaza