Ritm de lucru „electoral" pe Autostrada Transilvania, de la Gilău la Nădăşel. „Primarul din Gilău nu-şi mai recunoaşte dealurile" GALERIE FOTO

Ritm de lucru „electoral
După ce însuşi premierul Victor Ponta a vizitat şantierul autostrăzii Transilvania, pe tronsonul de 8,7 km între Gilău şi Nădăşel, în septembrie, a fost rândul prefectului de Cluj, Gheorghe Vuşcan, să inspecteze şantierul.

 

După un drum de şantier de câţiva kilometri, caravana a ajuns în vârful unuia dintre dealurile pe care se lucrează, unde se aflau deja autorităţile, şeful de şantier şi nelipsitul panou informativ cu stadiul lucrărilor. Primul care a făcut declaraţii a fost prefectul.

În urmă cu câteva luni semnalam începutul lucrărilor, iar astăzi constatăm că lucrurile au evoluat extraordinar de bine. Este o lucrare pe care clujenii şi nu numai o aşteaptă de atâta vreme. Sper ca în cel mai scurt timp să ne conectăm la DN 1 F (Cluj-Zalău. n. red.), pentru ca o parte din traficul greu care încă mai trece prin Cluj să treacă pe aici, să urce pe autostradă şi să meargă spre Turda şi spre Câmpia Turzii şi poate să o ia şi pe centura Vâlcele+Apahida, dacă anul viitor se termină şi acea legătură dintre centură şi Autostrada Transilvania", spune Vuşcan.

A urmat Andrei Grăjdeanu, coordonatorul de proiect din partea constructorului: „Mă bucur că am reuşit să terminăm mai bine de 50% din lucrările de excavaţii, care sunt în totalitate de 5,5 milioane mc, vremea a fost prielnică, suntem mobilizaţi la maximum. Suntem în termen".

ZIUA de CLUJ l-a întrebat pe şeful proiectului dacă a primit ceva bani de la guvern, în condiţiile în care întregul tronson va fi finanţat din bugetul de stat. „Suntem în procedură de a primi bani, lucrurile sunt în regulă", a răspuns acesta.

Grăjdeanu dă detalii tehnice despre lucrare: „Se lucrează la patru viaducte şi două pasaje pentru drumurile locale. În prezent avem 800 de muncitori şi în jur de 100 de utilaje. Pământul este foarte eterogen în această zonă, ne creează dificultăţi, dar suntem pregătiţi să facem faţă".

La anunţarea de către constructor a termenului de finalizare a lucrărilor, adică aprilie 2016, intervine prefectul Vuşcan: „Dacă-mi permiteţi, data trecută patronul dvs ne promitea că, dacă Dumnezeu dă vreme bună în această perioadă, veţi reuşi să excavaţi tot pământul care trebuie, urmând ca finalizarea lucrărilor să se întâmple anul viitor. Credem că acea diferenţă de câteva luni se va păstra şi vom reuşi ca la sfârşitul anului viitor să ne conectăm cu Nădăşelul".

De altfel, prefectul Clujului a venit foarte documentat pe şantier. „Din 11 pasaje şi viaducte deja se lucrează la şase. Sunt 250 de piloni deja realizaţi. Sunt piloni de 20 m înălţime şi 20 m în pământ. Sunt 10.000 mc de betoane turnate, nu-i puţin", a afirmat prefectul.

A fost lămurită şi chestiunea podului pe care nu l-a făcut compania Bechtel, de la capătul tronsonului Câmpia Turzii - Gilău:

Lucrările sunt în procedură de licitare pentru acest pod de vreo 300 şi ceva de metri. Deocamdată nu ne încurcă acel pod. Ne-ar fi încurcat dacă porţiunea asta ar fi fost gata şi acolo ar fi trebuit să aşteptăm. Dar totul va fi gata, aşa cum ne spunea constructorul, înainte de aprilie 2016. Este o altă lucrare".

Coordonatorul de proiect ne mai explică traseul bucăţii de autostradă, care este trasat cu roşu pe panou: „Acum suntem la km 4, la limita cu comuna Gârbău. Are în total 8,7 km, cu o descărcare în DN 1F (şoseaua Cluj-Zalău, n. red.), unde vor fi un sens giratoriu şi două bretele de racordare"

Prefectul Gheorghe Vuşcan simte nevoia să intervină. „De altfel, primarul din Gilău e acum cu noi şi nu-şi recunoaşte dealurile. A rămas surprins, trebuie să-şi facă o altă hartă după încheierea lucrărilor la autostradă", a declarat prefectul.

Costurile de execuţie pentru acest tronsion, de 8,7 km de autostradă, par să fie rezonabile. „Tronsonul ăsta costă 57 de milioane de euro, 258 de milioane de lei, are 8,7 km, dar are foarte multe lucrări de artă, cum le numesc constructorii, 11 viaducte şi pasaje pe o lungime de doar 8,7 km, mai mult de unu la kilometru, de aceea costurile sunt ceva mai mari, de aceea nu ne iese o medie cum ne-am fi dorit, de 5-6 milioane de euro pe kilometru. De altfel, cam pe acolo vom fi ", a explicat Vuşcan.

Ceea ce vedem aici în stânga e o zonă liniară între două viaducte de mare lungime, cu o lungime de 250 m, un lucru extraordinar şi înălţime de 35 m şi în spatele noastru un pasaj pentru un drum local. S-au realizat aceste pasaje de trecere pe sub autostradă ca să poată ajunge cetăţenii din Gilău într-o parte sau alta la terenurile lor agricole care rămân", a afirmat prefectul de Cluj. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comenteaza