PSD îl lasă singur pe Uioreanu în lupta cu RATUC

PSD îl lasă singur pe Uioreanu în lupta cu RATUC
RATUC trebuie să intre să opereze pe traseele din aria metropolitană, a apreciat liderul PSD, Remus Lăpuşan, nemulţumit că pe acest proiect a fost politizat execesiv. RATUC nu are nici o vină pentru sandalul în care a ajuns, crede Lăpuşan.

Liderul Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, este de părere că Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj-Napoca nu va putea să asigure servicii de calitate pe traseele din aria metropolitană, pe motiv că parcul auto de care dispune ar fi numai bun de casat. De cealaltă parte, primarul Emil Boc îl acuză pe Uioreanu că ar lupta pentru intersele companiei Fany, în detrimentul RATUC. După ce şi consilierii locali USL au avut o dispută pe tema aceasta cu primarul Emil Boc, liderul PSD Remus Lăpuşan a ţinut să iasă public şi să spună că susţine proiectul de transport metropolitan. Mai mult, el a luat apărarea RATUC, apreciind că este extrem de neplăcut că s-a ajuns la acest scadal, având în vedere că toţi angajaţii acestei regii sunt nişte profesionişti. RATUC va intra să opereze pe traseele Floreşti, Apahida, Baciu, Chinteni, Baciu şi Feleac fără nici un fel de îndoială, a dat asigurări Lăpuşan.

Consilierii USL au refuzat să voteze propunerea primarului Emil Boc privind introducerea unei taxe speciale în biletul emis de Regia Autonomă de Transport Urban Călători. Consilierii USL au ieşit din şedinţa de Consiliu Local din pricina acuzelor aduse de Emil Boc, cum că aceştia ar fi susţinători ai companiei Fany. De altfel, Boc l-a acuzat şi preşedintele Consiliului Judeţean Horia Uioreanu că ar face jocul companiei de transport Fany, pentru a împiedica implementarea proiectului de transaport metropolitan. Întreaga dispută a început când Uioreanu a decis să reincludă traseele din Floreşti, Apahida, Baciu şi Chinteni în licitaţia publică pe care o organizează Ministerul Dezvoltării. Boc a precizat că se aşteapta ca Uioreanu să sprijnie proiectul de transport metropolitan şi nu să se grăbească să le pună pe tavă, aceste trasee, celor de la Fany. Uireanu a stânit la rândul său un atac fără precedent la adresa RATUC. În opinia sa, RATUC nu are are capacitatea de a asigura servicii de calitate cetăţenilor din zona metropolitană. Acesta a atras atenţia că Primăria Cluj Napoca şi RATUC nu a investit în autobuze noi şi că tot parcul auto de care dispune ar fi numai bun de casat. Uioreanu a continuat atacul precizând că primăria nu este pregătită să intre cu RATUC să opereze pentru că regia nu a fost încă transformată în societate comercială. El a atras atenţia că oamenii din localităţile învecinate riscau să rămână fără transport în comun.

Liderul PSD Cluj a ţinut să iasă public şi să condamne faptul că acest proiect de transport metropolitan a fost politizat de o asemenea manieră. Totuşi, Lăpuşan s-a ferit să-l acuze în mod direct pe Uioreanu, limitându-se să ia apărarea RATUC-ului. „Este evident că oamenii din localităţile învecinate au nevoie de servicii de transport de calitate iar RATUC poate să le ofere. Nu trebuie blamat RATUC, pentru că în ultimii ani s-a descurcat foarte bine. Am convigerea că în cel mai scurt timp, RATUC va intra să opereze în comunele care au aderat la Asociaţia Metropolitană. Sunt convins că va fi îmbunătăţit şi parcul auto. Îi cunosc pe foarte mulţi angajaţi de la RATUC ştiu că ei sunt nişte buni profesionişti", a subliniat Lăpuşan.

El a pus întreg scandalul pe seama primarului Emil Boc. Dacă Boc ar fi fost mai transparent, susţine Lăpuşan, dacă ar fi invitat şi comunele să-şi spună punctul de vedere cu privire la acea taxă specială, dacă le-ar fi explicat mai bine consilierilor proiectul său şi dacă ar fi colaborat mai din timp cu administraţia judeţeană pe această temă, cu siguranţă nu s-ar fi ajuns în acest impas. Primarul din Apahida, Grigore Fati, a precizat la rândul său că susţine acest proiect, chiar dacă nu are nimic să reproşeze firmei care asigură în prezent serviciul de transport în comuna sa. „Îmi doresc să opereze RATUC pentru că în felul acesta comunitatea noastre ar avea mai mult de câştigat, şi ca frecvenţe şi ca preţ la abonamente şi ca subvenţii pentru elevi şi pensionari. De asemenea ni s-a promis prelungirea unei curse până la Câmpeneşti. Cred că am avea doar de câştigat. Nu sunt foarte sigur dacă din punct de vedere tehnic şi calitativ va face faţă RATUC, având în vedere că o dată intrat pe zona metropolitană, îşi va dubla numărul de trasee", a spus Fati.

 

Comenteaza