Propuneri de la clujeni. Cine ar mai dori să folosească banda dedicată

Propuneri de la clujeni. Cine ar mai dori să folosească banda dedicată
Banda dedicată se extinde anul acesta

Chiar dacă nu a început însă programul de bugetare partiticpativă 2018, clujenii fac o sumedenie de propuneri municipalităţii. Unele sunt foarte bune.

Un clujean a transmis Primăriei propunerea ca, pe banda dedicată mijloacelor de transport în comun, să poată circula şi motociclete.

„Propunere: posibilitatea utilizării benzii dedicate transportului în comun și de către motocicliști”, a scris un utilizator al aplicaţiei MyCluj. Primăria i-a dat un răspuns sec: „Pentru moment, pe bandă dedicată, pe lângă bus se permite doar circulația bicicletelor”.

Discuţia despre cine poate folosi benzile dedicate este mai largă. Primăria are în vedere permiterea folosirii acestor benzi de către taximetrişti, care şi ei fac transport de călători, dar şi de vehiculele electrice. O hotărâre urmează să se ia după ce benzile dedicate vor fi extinse. Sunt mari şanse ca anul acesta liniile dedicate să se extindă pe strada Nicolae Titulescu, pe Moţilor şi poate chiar pe Calea Mănăştur.

Propunerea are logică, întrucât - destul de des - motocicliştii sunt victime ale unor accidente produse din neglijenţa şoferilor.

Clujenii vin însă şi cu alte propuneri pentru îmbunătăţirea transportului în comun. Un mănăşturean a cerut modificarea, pe un scurt tronson, a liniei 7 de troleibuz. „După stația de pe Calea Mănăștur, traseul să fie următorul: sens giratoriu- str. Câmpului-str. Izlazului-str. Primăverii-bretea pod Calvaria-Calea Mănăștur. Argumente: pe străzile Câmpului și Izlazului există rețelele de alimentare și, la fel ca în Someșeni, trebuie reabilitate și puse în funcțiune; călătorii care vin dinspre centru și utilizează linia 7 pentru a ajunge pe Izlazului vor realiza acest lucru mult mai rapid, fără a mai ocoli pe sub pod; această schimbare presupune înființarea doar a unei noi stații pe Primăverii, sens spre centru, și astfel cei de acolo vor putea lua 7 către oraș în urmă schimbării sensului de deplasare pe linie. Cred că din această modificare ar câștiga toată lumea, mai ales călătorii. Bineînțeles, că presupune un oarecare efort din partea CTP dar nu cred că e foarte costisitor”, a scris clujeanul.

În schimb, un călător din Grigoresc s-a săturat deja de autobuzele electrice. „Oare nu s-ar putea scoate autobuzele electrice de pe linia lui 30? Sunt foarte mici și linia aceasta e întotdeauna plină de călători. În ultima periodă, l-am nimerit la orice oră. Stăm ca sardelele în el și e o perioadă în care studenții și elevii sunt în vacanță. Nu s-ar putea pune aceste autobuze pe linii care nu sunt așa de pline de călători sau care au mai multe variante de autobuze pe care ar putea să le folosească? Era așa de bine pe linia lui 30 când erau numai acele autobuze lungi”, a fost mesajul utilizatorului CTP.

 

Primele 11 autobuzele electrice au sosit la Cluj în luna mai şi iunie. Ele circulă pe liniile de transport în comun 27, 28, 30 şi 32.

Comenteaza