Pro sau contra transportului public gratuit la Cluj. Ce spune primarul Emil Boc

Pro sau contra transportului public gratuit la Cluj. Ce spune primarul Emil Boc

În spaţiul public a fost relansată discuţia privind introducerea transportului public gratuit în Cluj-Napoca ca o măsură de a-i stimula pe oameni să circule mai mult cu mijloacele de transport în comun şi astfel traficul să devină mai fluid.

Preluând tema unei dezbateri din Germania, unde se vorbeşte despre introducerea în mai multe oraşe a transportului public gratuit, arhitectul şef al Consiliului Judeţean Cluj, Claudiu Salanţă a relansat discuţia pentru oportunitatea unei asemenea variante şi în Cluj-Napoca.

 “Oare ar putea fi o solutie si in Cluj? Ar circula oamenii mai des cu mijloacele de transport în comun daca ar fi gratuite? Poate ar merita încercat pe unele rute. Bineînţeles în paralel cu dezvoltarea conexiunilor între diversele zone şi a benzilor dedicate pentru transportul în comun”, a afirmat, într-o postare pe Facebook, arhitectul şef al Consiliului Judeţean Cluj, Claudiu Salanţă.

Primarul Clujului, Emil Boc, a fost întrebat miercuri dimineaţa, la Radio Realitatea FM Cluj, în contextul discuţiilor din spaţiul public pe această temă, dacă primăria  ia în calcul varianta gratuităţii pe mijloacele de transport în comun.

“Discuţii sunt tot timpul. Nu suntem în prezenţa unei asemenea ipoteze la Cluj-Napoca astăzi când vă vorbesc de la acest microfon”, a răspuns Emil Boc, fără a da mai multe detalii.

Precizăm că şi în capitala României, Bucureşti, s-a discutat în ultimi ani despre această variantă, ca o soluţie pentru creşterea numărului de persoane care ar folosi transportul în comun, în beneficiul mediului şi al unui trafic mai liber. Deocamdată, ideea primarului Gabriela Firea, nu a putut fi pusă în practică, pentru că ea ar trebui dublată de măsuri foarte costisitoare, precum benzi dedicate, 300 de autobuze noi, noi standarde de calitate, accesare de fonduri europene.

Varianta cea mai plauzibilă pe care o văd cei mai mulţi primari de oraşe, din Germania, de exemplu, unde discuţiile sunt în toi, este cea a unui transport public gratuit parţial, la anumite ore şi pe anumite rute.

Ceea ce, de altfel, sugera şi arhitectul şef al CJ Cluj, Claudiu Salanţă, odată cu creşterea numărului de benzi dedicate şi a conexiunilor între diverse zone ale oraşului.  Dar, deocamdată, primarul Emil Boc pare să fie destul de categoric împotriva ideii graţuităţii transportului în comun, probabil ţinând cont de efortul bugetar însemnat care ar fi necesar şi de riscul ca o asemenea măsură să nu aducă niciun plus la fluidizarea traficului.  

Oricum administraţia clujeană subvenţionează şi în prezent din taxele şi impozitele clujenilor transportul gratuit pentru elevi, studenţi şi pensionari.  

 

Comenteaza